همشهری‌آنلاین: دومین جشنواره وبلاگ‌ها و سایت‌های موسیقی آبان ماه سال جاری با معرفی برگزیدگان در 9 شاخه برگزار می‌شود.

festival

به گزارش خبرگزری دانشجویان ایران(ایسنا)، نخستین جشنواره وبلاگ‌ها و سایت‌های موسیقی ایران آبان ماه سال جاری در خانه هنرمندان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا 20 مهرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دومین دوره از این جشنواره در 9 شاخه مختلف (گفتگو - گزارش - مقاله - یادداشت - نقد - خبر - سایت برگزیده - وبلاگ برگزیده - عکس) و در دو بخش اصلی و جنبی (ویژه روزنامه نگاران حرفه‌ای) برگزار می‌شود که در مراسم اختتامیه جشنواره جوایزی به برگزیدگان هر شاخه اهدا خواهد شد.

مهلت ارائه آثار به جشنواره تا 20 مهر ماه است و علاقه‌مندان پس از مطالعه فراخوان در سایت اینترنتی این جشنواره می‌توانند از طریق ایمیل (musicfestival.ir@gmail.com) آثار خود را به برای شرکت ارسال کنند.

بر اساس فراخوان این جشنواره‌،اهدافی چون ایجاد انگیزه در نویسندگان فضای مجازی،شناسایی وبلاگ‌ها و سایت‌های موسیقی،جلب توجه اهالی موسیقی به فعالیت‌های اینترنتی در این حوزه،معرفی استعدادها و نویسندگان برتر موسیقی در فضای مجازی،نقد و ارزیابی وبلاگ‌ها و سایت‌های موسیقی،ارتقای سطح کیفی وبلاگ‌ها و سایت‌های موسیقی،گسترش حوزه‌ مخاطب در خصوص وبلاگ‌ها و سایت‌های موسیقی در این دوره مود نظر است.

همچنین این جشنواره صرفا در حوزه‌ سایت‌ها و وبلاگ‌های حوزه‌ی موسیقی که به زبان فارسی مطلب منتشر می‌کنند، برگزار می‌شود، اما شرکت سایت‌ها و وبلاگ‌های دوزبانه که یکی از زبان‌های آنها فارسی باشد بلامانع است.

بخش اصلی جشنواره به نوشته‌هایی اختصاص دارد که نخستین بار منحصرا در فضای مجازی منتشر شده باشند و بخش جنبی به نوشته‌هایی اختصاص دارد که ابتدا در یکی از نشریات کاغذی منتشر شده و سپس در فضای مجازی بازنشر شود، یا صرفا در پایگاه الکترونیکی روزنامه‌ها، مجلات (رسمی) یا خبرگذاری‌ها انتشار یافته باشد.

تنها آثاری از سایت‌ها و وبلاگ‌ها می‌توانند در جشنواره شرکت کنند که تاریخ انتشار آن‌ها از خرداد سال 90 تا مهر سال 91 باشد و آثار باید در قالب Word یا pdf الزاما به همراه آدرس اینترنتی صفحه‌ای که در آن منتشر شده‌اند، فرستاده شود. آثاری که فاقد آدرس انتشار باشند یا در آدرس درج شده‌شان به هر دلیل محتوای دیگری دیده شود داوری نخواهند شد.

هر فرد حداکثر می‌تواند دو اثر در یک رشته در جشنواره شرکت دهد. (این بند شامل آثاری که بیش از یک مولف دارند نیز می‌شود) و چنانچه فردی بیش از دو اثر به جشنواره ارسال کند، از میان آثار ارسالی تنها دو اثر به صورت تصادفی انتخاب و در مسابقه شرکت داده خواهد شد.

بر اساس فراخوان این جشنواره افراد می‌توانند به طور همزمان به هر دو بخش اصلی و جنبی (حتا در رشته‌های مشابه) آثارشان را ارسال کنند و هر فرد حداکثر می‌تواند در دو رشته شرکت کند. افراد می‌توانند به عنوان همکار تهیه مقاله در بیش از دو رشته نیز شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، سال گذشته نخستین جشنواره وبلاگ‌ها و سایت‌های موسیقی با همت خانه موسیقی در خانه هنرمندان بر گزار و به برگزیدگان بخش‌های اصلی و جنبی جوایزی اهدا شد.

نشانی اینترنتی جشنواره وبلاگ‌ها و سایت‌های موسیقی www.musicfestival.ir است.

 

کد خبر 181179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز