گروه اقتصادی: تلخ است و سخت باور اینکه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی خبر برسد منابع بانک‌های ایران به‌جای اینکه صرف تولید شده باشد، نه امسال که چندسالی است روانه مسکن مهر شده است تا تولید ملی تشنه نقدینگی باشد و پول تولید در راه ساخت‌وساز مسکن مهر.

مجلس و به‌طور مشخص اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به این نتیجه رسیده‌اند که برای یک‌بار هم شده موضوع انحراف منابع بانکی را این‌بار از بانک مرکزی زیر ذره‌بین ببرند. استقراض از بانک مرکزی برای تأمین منابع مالی مسکن مهر تخلفی است که به گفته غلامرضا مصباحی‌مقدم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس قرار است درباره آن تحقیق و تفحص شود، اما این تنها بخشی از انحراف در منابع مالی است؛

چه اینکه غلامرضا تاجگردون نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خبر از انحراف بودجه چهاروزارتخانه داده و بدون اینکه نامی از آنها ببرد، گفته که مجلس از این وزارتخانه‌ها توضیح خواسته است. افزون بر همه اینها اخیرا معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری اعلام کرده است که اولویت‌بندی بودجه دستگاه‌های دولتی متناسب با درآمدهای نفتی تغییر می‌کند.

پیام واضح این تغییر در تخصیص بودجه این است که دولت پرداخت هزینه‌های جاری ضروری به‌ویژه حقوق کارمندان را در اولویت قرار می‌دهد و مابقی بودجه با تشخیص دولت اختصاص می‌یابد؛تغییری که می‌تواند باعث هزینه‌کرد بودجه عمرانی برای پوشش هزینه‌های جاری و جابه‌جایی‌های پرسش‌برانگیز در دخل و خرج دولت شود.

کد خبر 181161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز