یک کارشناس تغذیه در یزد گفت: موز، سیب و پرتقال مناسب‌ترین میوه‌ها در مسافرت محسوب می‌شوند.

ناهید برخورداری در گفت‌ وگو با ایسنا، در مورد نکات تغذیه‌ای در سفر، با اشاره به این که غذاهای کاملاً داغ و تازه، میوه‌های تازه پوست کنده، انواع کنسروها، بستنی‌های پاستوریزه، غذاهای خشک و نان تازه جزو غذاهای سالم تلقی می‌شوند، تصریح کرد: در مقابل غذاهایی که دست‌فروشان عرضه می‌کنند و میوه‌هایی که مدتی از پوست کندن آن گذشته است و بستنی‌های سنتی در شمار غذاهای پرخطر محسوب می‌شوند.

این کارشناس تغذیه یادآور شد: بهترین میوه‌هایی که برای مسافرت می‌توان همراه داشت، میوه‌هایی از جمله موز، سیب و پرتقال هستند که برای مصرف باید پوست آنها کنده شود.

وی متذکرشد: در صورت بروز هر گونه علایم تهوع، استفراغ و اسهال باید به اولین مرکز درمانی مراجعه شود، همچنین همراه داشتن ORS توصیه می‌شود.

وی همچنین توصیه کرد: آب را فقط از منابع مطمئن تهیه و یا از آب‌های بطری شده استفاده کنید. از مصرف آب‌های سطحی و چشمه‌ها و دریاچه‌ها خودداری شود و جوشاندن آب به مدت 5 دقیقه و یا استفاده از قرص‌های هالوژن طبق دستورالعمل سازنده هنگام مشکوک بودن به سلامت آب توصیه می‌شود.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: یخ را از مراکز مطمئن تهیه و از مصرف یخ‌هایی که در شرایط غیر بهداشتی و روی زمین نگهداری یا خرد می‌شوند، خودداری کنید. برای حمل گوشت، مرغ و ماهی حتما از یخدان استفاده و دقت شود مواد غذایی خام با پخته تماس نداشته باشد.

وی گفت: رعایت بهداشت فردی از جمله شست وشوی مکرر دست‌ها با آب گرم و صابون و کوتاه نگه داشتن ناخن‌ها به حفظ سلامت کمک می‌کند.

وی همچنین توصیه کرد: هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ استفاده و نحوه نگهداری آن که بر روی بر چسب بسته‌بندی غذا نوشته شده است دقت کنید و از نگهداری و مصرف مواد غذایی اضافه آمده خودداری کنید.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: هنگام سفر غذا باید آخرین وسیله‌ای باشد که می‌خواهیم همراه ببریم و تا لحظه قبل از حرکت باید در یخچال نگهداری شود.

کد خبر 180976
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز