همشهری آنلاین: ارایه شیوه نامناسب توزیع سبد کالای ماه مبارک رمضان از سوی هیئت ساماندهی صنوف، موجب اعتراض جامعه اصناف سینمایی شد.

کالای خوراکی

به گزارش فارس، ارایه نامناسب توزیع سبد کالای ماه مبارک رمضان به سینماگران اعتراض جامعه اصناف سینمایی را به همراه داشت و در این خصوص بیانیه‌ای را به خبرگزاری‌ها ارسال کردند.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

به نام خدا

بار دیگر شیوه نا‌مناسب توزیع سبد کالای ماه مبارک رمضان از سوی هیئت موسوم به ساماندهی موجب شد تا بر بی‌کفایتی و فرصت‌طلبی این هیئت مهر تایید بخورد.

تکرار شیوه اسف‌بار توزیع هدیه رییس‌جمهوری بین هنرمندان سینما در روزهای پایانی سال گذشته و مراعات نکردن احترام هنرمندان کماکان گویای آن است که برای برخی، همچنان خودنمایی و نمایش رسانه‌ای مهمتر از رعایت شان و منزلت هنرمند است؛ شیوه‌ای که این بار نیز موجبات اعتراض جمعی ازهنرمندان را فراهم آورد.

این در حالی است که این هیئت درصدد سوء استفاده از این ماجرا به نام خود - حتی با استفاده از نام خانه سینما- است. همچنین شبهه افکنی‌های نخ نما شده‌ای مطرح می‌شود که نیازمند پاسخگویی است.

از این‌رو کمیته هماهنگی جامعه اصناف سینمای ایران ذکر چند نکته را ضروری می‌داند:

یک: ناتوانی هیئت موسوم به ساماندهی در توزیع مناسب سبد کالا و سوء مدیریت در این‌باره باعث شد این هیئت دست به دامان کمیته هماهنگی و روسای صنوف شود و اگر همکاری روسای صنوف سینمایی نبود، این هدایا تا همین اندازه هم در اختیار اعضای صنوف قرار نمی‌گرفت.

هدیه‌ای که می‌توانست به سادگی به شیوه‌ای محترمانه توزیع شود، با یک شوی بی‌برنامه، بار دیگر به وهن اهالی شریف سینما انجامید و ازدحامی بی‌مورد را موجب شد و مهلت بسیار اندک برای دریافت حواله کالا دریافت کالا و همچنین، شیوه و مکان تحویل کالا موجب شد بسیاری از هنرمندان از دریافت این سبد صرفنظر کنند.

دو: ایجاد این شبهه که «کمک‌های رییس جمهور در سال های پیش هم در اختیار خانه سینما قرار می‌گرفته ولی به دست اعضا نمی‌رسید» ادعایی کذب و بی‌اساس است.

رسما اعلام می‌کنیم هیچ کمک مالی یا رفاهی از سوی دولت به خانه سینما و اعضای آن اهدا نشده و طرح اینگونه شبهات تنها با هدف تفرقه‌افکنی مطرح می‌شود. ضمن آنکه اساسا نام هدیه رییس‌جمهور به سینماگران پس از برخورد وزارت ارشاد با خانه سینما، به گوش رسید.

سه: خانه سینما در سال‌های گذشته به اشکال دیگر در ماه رمضان خدمات به اعضا ارائه می‌کرد و بر اساس توان مالی خود و کمک سازمان‌های مربوط، تا حد توان بن‌هایی را میان اعضای صنوف توزیع می‌کرد و این امر در سال‌های اخیر بطور مرتب به انجام رسیده است.

چهار: جامعه اصناف سینمای ایران، همچنان کمیته موسوم به ساماندهی را به رسمیت نمی‌شناسد و این هیئت را در اندازه‌ای نمی‌داند که توان بازکردن یا بستن خانه سینما را داشته باشد.

اساسا این نکته که این هیئت در خانه سینمای شماره 2، «میزبان» صنوف سینمایی است، ادعایی گزاف و کذب محض است.

توزیع حواله سبد کالا با همکاری روسای صنوف انجام می‌شود و روسای صنوف و شوراهای مرکزی «میزبان» اعضای خانه هستند.

پنج: کمیته هماهنگی جامعه اصناف سینمای ایران هیئت موسوم به ساماتدهی را به دلیل اثبات مکرر بی‌کفایتی و بی‌برنامگی، بی‌نظمی و رعایت نکردن شان سینماگران و تلاش برای تفرقه افکنی میان سینماگران، به استعفا توصیه می‌کند.

شش: جامعه اصناف سینمایی ایران امیدوار است هرنهاد و سازمانی که با هر نیتی به میدان کمک به صنوف سینمایی وارد می‌شود، پیش از هر چیز، عزت و احترام هنرمندان را نصب‌العین قرار دهد.

کمیته هماهنگی جامعه اصناف سینمای ایران متشکل از شش عضو است که با انتخاب روسای 25 صنف سینمایی امور هماهنگی و اطلاع‌رسانی اصناف سینمایی را بر عهده دارد.

غلامرضا موسوی، همایون اسعدیان، آناهید آباد، مرتضی ندایی، کیوان کثیریان و زینت رضا اعضای این کمیته را تشکیل می‌دهند.

 

کد خبر 180414

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز