همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی از حذف شرط الزام مرتبط بودن رشته کارشناسی ارشد برای ورود به مقطع دکتری در گروه‌های علوم پایه و مهندسی خبرداد و گفت: این تصمیم از امسال اجرا می‌شود.

 

دکتر سعید قدیمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تاکنون داوطلبان آزمون‌های دکتری فقط می‌توانستند در رشته‌های مرتبط با مقطع کارشناسی ارشد خود شرکت کنند که از امسال این شرط برای رشته‌های مهندسی و علوم پایه برداشته می‌شود.

وی با اشاره به تصمیم کمیته فنی و مهندسی شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی، اظهار کرد: بر این اساس از امسال همه فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد در هر رشته‌ای می‌توانند در آزمون دکتری گروه‌های علوم پایه و فنی و مهندسی شرکت کنند و درصورت پذیرفته شدن و موفقیت در غربال گری‌های آزمون مربوطه، هیچ منعی برای ادامه تحصیل آنها در این رشته‌ها وجود نخواهد داشت.

مدیر کل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی تاکید کرد: قید مرتبط بودن رشته‌های کارشناسی ارشد برای ورود به مقطع دکتری همچنان برای گروه‌های علوم انسانی، هنر و کشاورزی وجود دارد و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این رشته‌ها الزاما باید در آزمون دکتری رشته‌هایی که مرتبط است، شرکت کنند.

 

کد خبر 180274

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز