همشهری آنلاین: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به اینکه برخی از دانشگاهها نمرات مصاحبه داوطلبان آزمون دکتری را کم یا صفر اعلام کرده‌اند، این موارد به وزیر علوم منعکس شده و ما در انتظار ابلاغ وزیر علوم در این زمینه هستیم.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: با توجه به اطلاعاتی که از نتایج مصاحبه های آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 91 از سوی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به سازمان سنجش ارسال شده است، برخی از دانشگاهها و گروه های آموزشی نمرات مصاحبه را کم یا صفر و یا غایب به سازمان سنجش ارسال داشته اند.

وی افزود: نتایج بررسی های سازمان سنجش در این زمینه به وزیر علوم منعکس شده که در این خصوص به دانشگاههای ذیربط تذکر داده شود که در گزارش نمرات مصاحبه باید به نحوی عمل شود که حق داوطلبان ورود به دوره دکتری تضییع نشود.

توکلی خاطرنشان کرد: با توجه به نظرخواهی انجام گرفته از داوطلبان ورودی آزمون نیمه متمرکز دکتری، بیشتر از 70 درصد داوطلبان تقاضای افزایش وزن آزمون کتبی را داشته اند.

وی یادآور شد: سازمان سنجش منتظر ابلاغ نظر وزیر علوم است تا با توجه به برنامه زمانی پیش بینی شده برای اعلام نتایج و به منظور پاسخگویی در ارائه خدمات بهتر ترتیبی اتخاذ شد تا اسامی قبول شدگان در روز یکشنبه 26 شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شود.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: پذیرفته شدگان این دوره از آزمون دکتری نیمه متمرکز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 28 و 29 شهریور ماه می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی که در آن پذیرفته شده اند مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دانشگاهها برنامه زمان بندی دیگری غیر از این دو روز اعلام کنند پذیرفته شدگان باید بر اساس همان برنامه به محل مورد قبولی مراجعه کنند.

کد خبر 184020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز