همشهری آنلاین: معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص نحوه پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در سال تحصیلی 92-1391، گفت: بر این اساس وضعیت دانشجویان با توجه به شاخص‌هایی مانند ارزیابی تخصصی و عمومی (50-0 امتیاز) و ارزیابی مدارک و سوابق سنجش می‌شود.

دکتر قمصری در گفت‌و‌گو باایسنا، در این رابطه اظهار کرد: بر اساس ارزیابی تخصصی برای پردیس دانشکده‌های فنی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، پردیس علوم، مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک و دانشکده دامپزشکی، معدل 3 الی 5 درس تخصصی در مقاطع کارشناسی ارشد (به تشخیص گروه آموزشی) و ارزیابی حضوری داوطلب ملاک عمل خواهد بود. لذا لازم است داوطلبان کلیه ریز نمرات و معدل کتبی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به همراه داشته باشند.

وی افزود:‌ برای سایر پردیس‌ و دانشکده‌ها به تشخیص گروه آموزشی ارزیابی تخصصی به صورت آزمون کتبی و ارزیابی حضوری خواهد بود.

قمصری با اشاره به ارزیابی عمومی دانشجویان برای پذیرش، گفت: این ارزیابی شامل ارزیابی عمومی انگیزه فردی، تمام وقت بودن، موضوع مورد علاقه برای رساله دکتری، تسلط به زبان و گفتار فارسی، کیفیت پایان‌نامه کارشناسی ارشد و غیره می‌باشد.

به گفته وی، 20-0 امتیاز مربوط به تسلط به زبان عمومی، معدل کل تراز شده دوره کارشناسی، معدل کل تراز شده دوره کارشناسی ارشد است.

معاون دانشگاه تهران ادامه داد: همچنین بخش دوم 0-30 امتیاز مربوط به هر مقاله پژوهشی داخلی و خارجی مرتبط با حوزه تخصصی و پایان‌نامه، چاپ شده در مجلات معتبر و مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چاپ شده یا تائید چاپ، تالیف و ترجمه کتاب مربوط به تخصص و رشته تحصیلی، مقاله چاپ شده در مجموعه مقالات همایش‌های علمی ملی و بین‌المللی مرتبط با تخصص، اکتشاف،اختراع، تئوری‌پردازی و غیره به تائید مراجع ذی‌صلاح، آثار هنری و تشویق‌نامه‌های علمی در سطح ملی و بین‌المللی می‌باشد.

به گفته وی، حضور تمام وقت داوطلب در روزهای مقرر در محل پردیس یا دانشکده الزامی است. شایان ذکر است که عدم حضور در روز مصاحبه به منزله غیبت تلقی می‌شود.

قمصری با بیان اینکه کسب حداقل 50 امتیاز از 100 امتیاز در مرحله نهایی الزامی است، گفت: دانشگاه با توجه به ظرفیت پذیرش و به ترتیب سیر نزولی امتیاز کسب شده، داوطلب را به سازمان سنجش معرفی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مرحله مصاحبه تا 20 تیر ادامه دارد، با اشاره به هزینه مصاحبه، گفت: داوطلبان لازم است مبلغ پانصد هزار ریال واریز نمایند و فیش واریزی را به همراه مدارک و مستندات مربوطه در تاریخ مقرر به همراه داشته باشند.

کد خبر 175915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز