دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از آن که رییس کل بانک مرکزی به مدیران عامل بانک‌ها وعده داده بود تا پایان تیر ماه امسال تسویه حساب ارزی با بانک‌ها انجام خواهد شد، چند روز پس از گذشت از زمان موعد، این بار وی اعلام کرد: این موضوع به زودی حل می‌شود.

ایسنا نوشت: در حالی که طی روزهای اخیر از دو بانک خبر رسیده که کار بررسی‌های بانک مرکزی از مصارف ارزی بانک‌ها به اتمام رسیده و بانک مرکزی باید پول آنها را برگرداند. رییس کل بانک مرکزی همچنان می‌گوید که این موضوع هنوز نهایی نشده است.

محمود بهمنی در مورد تسویه حساب ارزی با بانک‌ها که پیش از این به گفته برخی مدیران عامل بانک‌ها وعده انجام این کار را تا پایان تیر ماه امسال به آنها داده بود گفت: این موضوع در جریان است و هنوز نهایی نشده است.

وی در همین مورد بیان کرد: فکر می‌کنم به زودی این مسئله حل شود.

وعده دیگر رییس کل بانک مرکزی در مورد تسویه حساب ارزی با بانک‌ها در حالی است که وی پیش از این در مورد علت برداشت بانک مرکزی از حساب بانک‌ها اظهار کرده بود: ما براساس مصوبه‌ای که از هیات دولت داشتیم، باید 87 هزار و 625 میلیارد ریال حساب بانک‌ها به دلیل تخلفی که در فروش ارز انجام شده بود، برداشت می‌کردیم، اما از آنجا که فکر می‌کردیم بانک‌ها ممکن است این مبلغ را نداشته باشند، یک سوم آن را معادل 30 هزار میلیارد ریال از حساب بانک‌ها برداشتیم.

در همین مورد عزت‌الله یوسفیان در قامت عضو ناظر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز خبر داده بود که بانک مرکزی برای مهار نوسانات نرخ ارز در سال گذشته 42 میلیارد دلار ارز به 18 بانک دولتی و خصوصی فروخت ولی این بانک‌ها هیچ گزارشی از نحوه هزینه‌کرد دلارهای دریافتی به این بانک ارائه نکرده‌ بودند.

کد خبر 180135
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز