یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

گروه بین‌الملل: ده‌ها هزار نفر از معترضان به رژیم صهیونیستی با برگزاری دو تظاهرات همزمان در تل‌آویو اعتراض خود را به سیاست‌های دولت نتانیاهو اعلام کردند.

اعتراض

در تظاهرات‌  که در ادامه بیشتر از یک سال اعتراض به دولت نتانیاهو برگزار شد، شهروندان اسرائیلی به بی‌عدالتی حاکم و همچنین سیاست‌های اقتصادی دولت اعتراض کردند. علاوه بر این، گروهی دیگر از معترضان در تظاهرات جداگانه‌ای با حمایت از لغو قانون معافیت نظام وظیفه یهودیان افراط‌گرا خواستار همگانی‌شدن خدمت سربازی شدند.

معترضان سیاست‌های اقتصادی دولت نتانیاهو اعلام کرده‌اند که افزایش مالیات‌ها و طرح‌های ریاضت اقتصادی هزینه‌های زندگی را به‌شدت افزایش می‌دهد. همچنین این معترضان نسبت به افزایش فاصله طبقاتی در میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی اعتراض کردند. به گزارش روزنامه هاآرتص یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات در سخنرانی خود در جمع معترضان، دولت نتانیاهو را به شکستن عهد خود با مردم متهم کرد. یکی از سخنگوهای معترضان هم اعلام کرد که یک چهارم اسرائیلی‌ها در فقر به‌سر می‌برند و سران رژیم به آنها بی‌توجهی کرده و آنها را نمی‌بینند. معترضان به تعویق معرفی یهودی‌های افراطی برای خدمت سربازی خواستار همگانی شدن نظام وظیفه شدند.

اعتراض به جنگ‌طلبی

خبرگزاری رویترز، همچنین از حضور صدها معترض ضد‌جنگ علیه ایران در تظاهرات شنبه شب در تل‌آویو خبر داده است. معترضان ضد‌جنگ که برای نخستین بار در تظاهرات اسرائیلی‌ها شرکت می‌کنند پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن خواستار پایان جنگ‌طلبی مقام‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران شده بودند. اعتراض‌های اخیر نسبت به تظاهرات سال گذشته به شکل گسترده‌ای تغییر پیدا کرده و گسترده‌تر شده است.

در هفته‌های گذشته تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی با اقدام گروهی از معترضان در به آتش کشیدن خود وارد مرحله جدیدی شده است. تاکنون ‎۱۱‎ معترض اسرائیلی خود را به آتش کشیده‌اند که دو نفر از آنها کشته شده‌اند.

به گزارش هاآرتص، تظاهرات شنبه‌شب در تل‌آویو هم با درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان همراه بود که بازداشت حداقل هشت نفر را به‌دنبال داشت. گزارش‌ها نشان می‌دهد که مأموران رژیم صهیونیستی به‌خاطر زیاد بودن جمعیت و گسترش تظاهرات مجبور به بستن خیابان‌های منتهی به ساختمان‌های دولتی شدند. شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داده است که به‌دنبال اعتراض‌ها در سرزمین‌های اشغالی براساس آخرین نظرسنجی‌ها مقبولیت حزب لیکود، به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 180029
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز