گروه شهری: محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح یکصد طرح فرهنگی، خدماتی، ورزشی و ترافیکی در منطقه 14، از بهره‌برداری کامل بزرگراه 36 کیلومتری امام علی در سالروز ولادت امیر‌المومنین (ع) خبر داد.

شهردار

شهردار تهران پیش از اعلام این خبر طی سخنانی با اشاره به نزدیک‌شدن شب‌های قدر گفت: از خداوند می‌خواهیم که یک لحظه ما را به‌خود وانگذارد و بتوانیم راه امام و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری به پیش ببریم و نظام جمهوری اسلامی را به‌عنوان امانتی الهی، ثمره خون شهدا و عصاره تاریخ تشیع، قدربدانیم و آنطور که شایسته است در راه مکتب اهل‌بیت تلاش کنیم.

از نظر قالیباف ساخت بزرگراه، ‌خیابان، سراهای محلات، مترو و غیره همه خوب است اما نکته مهم این است که اگر همه تلاش‌هایی که در راه عمران، آبادانی و خدمات‌رسانی صورت می‌گیرد به دگرگونی احوالات انسان‌ها و رشد و تعالی آنها منجر نشود، ارزشی ندارد. وی تأکید کرد: اقدامات کالبدی باید به تحولات روحی انسان منجر شود، مثل روزه گرفتن که باید باعث تکامل روحی انسان شود.
تأکید بر اینکه شهرداری تهران نهادی خدماتی نیست بلکه نهادی اجتماعی است، از دیگر محورهای سخنان قالیباف در مراسم روز گذشته بود وی در این‌باره گفت:

ما مسئول دین مردم هم هستیم، بنابراین اگر جوانی به هردلیلی به اعتیاد کشیده شود من به‌عنوان شهردار، در کنار خانواده، جامعه، مسجد محل و غیره مقصرم، با چنین نگاهی حتما مطالبات مردم از شهرداری تغییر خواهد کرد، زیرا ما به‌عنوان مدیران نظام اسلامی وظیفه داریم تولید و تعالی را به‌صورت متعادل و متوازن درهمه شئون جامعه به اجرا درآوریم. وی افزود: بین مدیر نظام اسلامی با سایر مکاتب تفاوت وجود دارد؛ اگر در بقیه مکاتب مدیریت یک علم، ‌هنر و مهارت است، ما معتقدیم مدیریت در جمهوری اسلامی توأم با مسئولیت است.

یکی دیگر از محورهای مورد اشاره قالیباف لزوم توجه به مناطق جنوبی و شرقی بود. وی در عین حال گفت: البته این بدان معنا نیست که جلوی رشد شمال و غرب شهر را بگیریم بلکه شتاب توسعه شمال و غرب به همان صورت ادامه دارد اما این رشد در شرق و جنوب افزایش یافته است. وی به‌عنوان نمونه به احداث تونل صدر- نیایش در شمال تهران اشاره کرد اما درعین حال ساخت بزرگراه امام علی را که از مناطق 7، 8، 13، 14و 15گذشته و به 20 می‌رسد، به لحاظ حجم عملیات،‌ اعتبار مورد نیاز و تأثیر‌گذاری، بیشتر از تونل صدر نیایش دانست.

شهردار تهران گفت: تا پایان سال‌جاری خط سه مترو با اولویت مناطق جنوبی از ابتدای جاده ساوه تا ابتدای بزرگراه صیاد شیرازی و سال آینده از بزرگراه صیاد شیرازی تا ازگل افتتاح خواهد شد. همچنین خط شش مترو نیز با اولویت مناطق جنوبی از شهرک مشیریه تا شهرک غرب در حال احداث است.

وی خطاب به شهروندان ساکن در منطقه 14شهر تهران گفت: من مدیون شما باشم اگر درفضای کاری امروز شهرداری ذره‌ای از روحیه دفاع‌مقدس کم گذاشته شود زیرا حزب‌اللهی واقعی کسی است که آرمان‌های امام و شهدا را دنبال می‌کند.


از نظر قالیباف، امروز که دین اسلام در مسند قدرت است به جای روش اثباتی باید از روش عینی در اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه استفاده کرد، به همین دلیل هم مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نامیده‌اند و هر سال اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی، تولید ملی و. . . را برای نامگذاری انتخاب می‌کنند. در واقع از نظر قالیباف اگر حکومت در داخل با تحسین مردم مواجه باشد می‌تواند الگوی خوبی برای صدور به سایر کشورها قلمداد شود.

تهمت ضایع می‌شود و خدمات ماندگار می‌ماند

حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی نیز در مراسم دیروز بهره‌برداری از یکصد طرح عمران شهری منطقه 14شرکت داشت. وی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: امام حسن(ع) برای رفع خستگی افراد خدوم و پرکار که از برخی تخریب‌ها به ایشان شکایت برده بودند، فرمود: این دنیا نعمتش باقی نمی‌ماند، دردمندی دارد و بدترین دردمندی تهمت و افترا و تخریب خادمین است اما بدانید هیچ‌گاه قادر نیستید آن مقدار که بخواهید خدمات انجام دهید مگر اینکه پیگیر باشید و خدا را شکر گویید.

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به تلاش‌های مجموعه شهرداری تهران گفت: خدا شما را کفایت می‌کند و پشتیبان شماست، ‌خدمات شما باقی می‌ماند و تهمت‌ها ضایع می‌شود، زیرا آثار کار شما نمودار است. وی همچنین خطاب به قالیباف اظهار داشت: موفقیت مجموعه شهرداری تهران از برکات ارشادات شماست.

جدایی ری از تهران کارشناسی نیست

دیروز محمدباقر قالیباف، شهردار تهران درحاشیه بهره‌برداری از یکصد طرح عمرانی،‌ فرهنگی، ورزشی و خدماتی در منطقه14 در جواب خبرنگاری که از وی درباره جدایی شهرری از تهران و اقداماتی که حتی برای انتخاب شهردار این منطقه صورت گرفته گفت: همه ما مکلف به اجرای قانون هستیم و فراتر از قانون نمی‌خواهیم، در ضمن اگر قانون اشکالی هم داشته باشد می‌شود آن را اصلاح کرد. وی ادامه داد:

درمورد جدایی ری از تهران نیزموضوع در درست بررسی است، به همین منظور هفته گذشته جلسه‌ای تشکیل شد که در آن نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، آقای چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، استاندار تهران و معاون وزیر کشور شرکت داشتند. دراین جلسه مقرر شد تا ظرف یک‌ماه آینده پس یک کار کارشناسی دقیق تصمیمات لازم اتخاذ شود.شهردار تهران درعین حال از موضع یک کارشناس به اظهارنظر درباره جدایی ری از شهر تهران پرداخت وگفت: با اطمینان می‌گویم این کار به مصلحت مردم شهر ری و شهر تهران نیست.

به گفته قالیباف، هر جایی که از تهران جداشده جز عقب افتادگی خاصیتی نداشته، به‌عنوان مثال هفت کیلومتر از اتوبان امام علی از منطقه 20می‌گذرد که ا گر جداسازی محقق شود دیگر شهرداری تهران نمی‌تواند ادامه اتوبان را دراین منطقه انجام دهد و شما خواهید دید که سال‌های سال خواهد گذشت و این طرح همچنان در منطقه شهر ری به سرانجام نخواهد رسید؛ مثل شهرک قدس و قلعه‌حسن‌خان که امام جمعه و نماینده آنها در مجلس، هم‌اکنون درخواست دارند تا دوباره به تهران برگردند.

بنابراین گزارش دیروز شهردار تهران همچنین درباره پایان کارتملک 97درصد املاک واقع بر سرراه بزرگراه امام علی سخن گفت و توضیح داد: احداث تمامی 24تقاطع و پل این بزرگراه تا آبان‌ماه به اتمام می‌رسد و در سیزدهم‌ماه رجب سال آینده همزمان با ولادت حضرت علی(ع) این اتوبان تقدیم مردم شهر تهران خواهد شد.

یکی دیگر از موضوعات مورد اشاره دیروز قالیباف با خبرنگاران، خبر احداث بزرگ‌ترین مرکز تجمع آیینی مذهبی، حدفاصل میدان شهدا تا میدان امام‌حسین(ع) بود که محرم امسال به پایان خواهد رسید.همچنین قالیباف از پایان کار ساخت تونل امیرکبیر ظرف دو تا سه‌ماه آینده سخن گفت و افزود: ما در منطقه بازار به‌دلیل وجود مشکلات ترافیکی طرح احداث تونل امیرکبیر را به اجرا درآوردیم که به طول دو کیلومتر به بزرگراه امام علی و سه راه امین حضور متصل می‌شود.

کد خبر 179892
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز