گروه اجتماعی - مینا شهنی: کسانی که به هر دلیل بازخرید یا اخراج شده یا استعفا می‌کنند، می‌توانند همچنان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری باقی بمانند.

بازنشستگی

ایراندخت عطاریان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، ظهر دیروز، ‌با اعلام این خبر گفت: تمامی کارکنان دولت که به هر دلیلی از کار دولتی‌شان کناره‌گیری می‌کنند درصورت تمایل می‌توانند همچنان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری باقی بمانند و با پرداخت 30سال حق بیمه از مزایای بازنشستگی برخوردار باشند. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در نشست خبری دیروز خود با اشاره به اینکه این افراد باید حق بیمه بپردازند توضیح داد:

افرادی که از کار دولت کناره‌گیری می‌کنند پس از کناره‌گیری می‌بایست تمامی حق بیمه‌ سهم کارمند و کارفرما را خودشان به حساب صندوق بازنشستگی کشوری واریز کنند تا از مزایای بازنشستگی این صندوق برخوردار باشند. به گفته او انجام این کار بستگی به تمایل افراد دارد و صندوق بازنشستگی کشوری برای ارائه خدمات به این گروه از افراد آمادگی کامل دارد. او در پاسخ به چگونگی انجام این کار گفت: افراد متقاضی باید با صندوق بازنشستگی کشوری ارتباط برقرار کرده و نسبت به ادامه بیمه‌پردازی‌شان اعلام آمادگی کنند تا کارشناسان این صندوق مراحل مورد نیاز را توضیح دهند.

معوقه افزایش حقوق بازنشستگان

معوقات ناشی از افزایش 15درصدی حقوق بازنشستگان مربوط به سه‌ماه اول سال‌جاری در سراسر کشور به‌حساب بانکی آنان واریز شد. براساس مصوبه‌ دولت، افزایش حقوق درنظر گرفته شده برای سال 91 بازنشستگان دولت 15درصد است که تا‌کنون معوقه سه ‌ماه نخست سال به‌حساب آنها واریز نشده بود.

معمولا هر سال این معوقات با حقوق تیرماه به‌حساب بازنشستگان واریز می‌شد اما امسال این کار با یک‌ماه تأخیر انجام شد. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه میانگین این معوقات 300 هزار تومان است افزود: براساس محاسبات صورت‌گرفته به‌طور میانگین حدود 300هزار تومان برای مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق پرداخت خواهد شد که البته این مبلغ متناسب با دریافتی بازنشستگان ممکن است از 300هزار تومان هم بیشتر باشد.

تأخیر معوقات خدمات کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در پاسخ به اینکه چرا معوقات ناشی از اجرای قانون خدمات کشوری با تأخیر پرداخت شده است، توضیح داد:ما برای اعطای سهام به بازنشستگان آماده بودیم اما خود بازنشستگان اعلام کردند که به جای سهام پول نقد می‌خواهند؛ به همین دلیل هم ما ناچار شدیم برای اجرای خواسته بازنشستگان مراحل قانونی را دوباره طی کنیم و به همین دلیل هم در پرداخت‌ها تأخیر ایجاد شد.

فوت‌شدگان

ورثه افرادی که جزو بازنشستگان پیش از سال 79 بوده‌اند می‌توانند با مراجعه به سازمان بازنشستگی کشوری مراحل دریافت پاداش پایان خدمت متوفی را برابر قانون طی کنند. به گفته عطاریان، مستمری‌بگیرانی داشته‌ایم که پاداش پایان خدمت پیش از سال 79 به آنها تعلق می‌گرفته و فوت شده‌اند،

اما به هر حال صندوق بازنشستگی می‌بایست حق و حقوق این گروه از بازنشستگان را به ورثه آنها پرداخت کند، بنابراین ورثه با طی مراحل قانونی می‌توانند برای دریافت این بخش از حقوق خود به صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنند. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری توضیح داد:افرادی که مطالبات ناشی از اجرای قانون خدمات کشوری نیز داشته‌اند اما فوت شده‌اند، ورثه می‌توانند برابر قانون نسبت به دریافت این معوقات اقدام کنند.

کد خبر 179872
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز