شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع خبری اعلام کردند که افراد مسلح یک اتوبوس حامل چندین زائر ایرانی را در زینبیه دمشق ربودند.

48 زائر ایرانی در مسیر بازگشت به ایران در دمشق ربوده شدند

به گزارش خبرنگار فارس در دمشق، تروریست‌های مسلح حدود ساعت ۱۱ صبح روز شنبه (به وقت محلی) با حمله به یک اتوبوس حامل زائران ایرانی، همه ۴۸ سرنشین آن را ربودند.

بنا بر این گزارش، زائران ایرانی در حال بازگشت از دمشق به مقصد تهران بودند.

پایگاه خبری دام‌پرس سوریه نیز دقایقی پیش در خبری فوری اعلام کرد که صبح امروز یک دستگاه اتوبوس در مسیر فرودگاه بین‌المللی دمشق ربوده شد.

منابع خبری، مسئول این حادثه را که گفته می‌شود 48 ایرانی در آن بودند، گروه‌های تروریستی اعلام کردند.در این خبر به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

مجید کامجو سرکنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز در تماس تلفنی خبرنگار واحد مرکزی خبر در دمشق گفت : این گروه از زائران ایرانی قبل از عزیمت به فرودگاه قصد داشتن تا برای زیارت خداحافظی راهی مرقد مطهر حضرت زینب (س) در حومه شهر دمشق شود که در جاده فرودگاه ربوده شدند.

منطقه زینبیه واقع در ده کیلومتری جنوب شهر دمشق است، در چند هفته اخیر شاهد درگیریهای شدید میان گروه های مسلح تروریستی و نیروهای نظامی سوریه بوده است.

اهالی این منطقه با تشکیل کمیته های مردمی در قبال حمله گروه های افراط گرای مسلح ، مقاومت و از نفوذ آنان جلوگیری کردند.

به گفته کامجو : هنوز اطلاعی از سرنوشت این گروه از هموطنان زائر در دست نیست و بخش کنسولی سفارت کشورمان در سوریه به همراه مقامات سوری درصدد ردیابی ربایندگان زائران ایرانی است.

کد خبر 179851
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز