گروه اجتماعی: در خواست دولت برای افزایش حق عائله‌مندی و حق اولاد بازنشستگان بالای 60 سال در انتظار تصمیم نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و در صورت تصویب بازنشستگان بالای 60 سال به حق عائله‌مندی 360درصدی می‌رسند.

موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اعلام این خبر گفت: لایحه دولت در این باره یک سال قبل با عنوان" اصلاحیه بند 3 از ماده 9 قانون نظام پرداخت هماهنگ و ماده 8 مقررات مالی دولت" به مجلس شورای اسلامی ارسال شده‌است.

وی با اشاره به اینکه کلیات این لایحه در کمیسیون اجتماعی و صحن علنی به تصویب رسیده‌است افزود: پس از تصویب جزئیات این لایحه در کمیسیون اجتماعی هم اکنون در انتظار طرح در صحن علنی مجلس است و در صورت تصویب لایحه فوق بازنشستگان می‌توانند از مزایای این قانون بهره‌مند شوند. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از 3 برابر شدن حق عائله‌مندی بازنشستگان بالای 60 سال سن و از کارافتادگان کلی خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر حق عائله‌مندی بازنشستگان بالای 60 سال سن و از کار افتادگان کلی تا سه فرزند 120 درصد بوده که با این مصوبه به 360 درصد می‌رسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: حق فرزند نیز در حال حاضر 35 درصد است که به 100 درصد افزایش یافت.

ثروتی گفت: این لایحه تبصره‌‌ای داشت که تنها شامل افرادی می‌شد که کمتر از 300 هزار تومان دریافت می‌کنند که این تبصره با نظر اعضای کمیسیون اجتماعی حذف شد.

پیش از این وزیر رفاه و تامین اجتماعی زمان اجرای مصوبه مجلس برای 3 برابر شدن حق عائله‌مندی بازنشستگان کشوری و لشگری را از ابتدای سال 85 اعلام کرده و گفته بود: لایحه دولت برای افزایش حق عائله‌مندی بازنشستگان از ضریب 120 به 360 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که تلاش می‌شود رقم آن از ابتدای سال 85 تحت عنوان معوقه به بازنشستگان لشگری و کشوری پرداخت شود.

به گفته وی این مصوبه برای بازنشستگان کشوری و لشگری دارای 60 سال سن به بالا است و این افزایش 3 برابری حق عائله‌مندی حدود 60هزار تومان است.

گفتنی است افزایش ناشی از اجرای این قانون صرفا شامل مستمری‌بگیرانی می‌شود که مستمری دریافتی ماهانه آنها کمتر از 300هزار تومان باشد و این مصوبه فقط برای بازنشستگان کشوری و لشگری است و شامل بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌شود.

کد خبر 17974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز