پذیره نویسی برای خرید سهام شرکت سهامی عام «سرمایه گذاری صنعتگران، بازرگانان و کارآفرینان ایرانیان» با همکاری تشکل های وابسته به اتاق بازرگانی ایران آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی همشهری، در نشست مشترک هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با هیأت مدیره تشکل های وابسته به اتاق ایران به منظور حضور فعال بخش خصوصی، تحقق کامل اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و جهت تمرکز امکانات مدیریتی پذیره نویسی برای خرید سهام شرکت سهامی عام «سرمایه گذاری صنعتگران، بازرگانان و کارآفرینان ایرانیان» با همکاری تشکل های وابسته به اتاق بازرگانی ایران آغاز به کار کرد و پذیره نویسی خرید سهام این شرکت آغاز شد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران در این مراسم گفت: در نظر داریم به دولت پیشنهاد دهیم تا سهام شرکت سرمایه گذاری عام را از طریق مکانیزم تعریف شده دولت در سهام عدالت واگذار کنیم که هم از لحاظ مدیریتی هدایت شده است و هم ضمن اقتصادی بودن، بازده خوبی برای دریافت کنندگان سهام عدالت دارد.

سید علی نقی خاموشی با اشاره به ابلاغیه رهبری درباره اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار داشت: تشکیل این شرکت سهامی عام به عنوان اولین اقدام عملی اتاق بازرگانی پس از ابلاغ بند « ج» اصل ۴۴ از سوی مقام معظم رهبری محسوب می شود که با طرح مساله در ۶۰ اتحادیه و سندیکای وابسته به اتاق بازرگانی صورت گرفته است.

به گفته خاموشی، در هفته اول پس از ارائه فرم های پذیره نویسی این شرکت سرمایه گذاری به اتحادیه ها و تشکل های وابسته به اتاق بازرگانی، نزدیک به ۶۰ درصد از کل سرمایه حاصل شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نگرانی های موجود در خصوص فعالیت و حضور بخش خصوصی در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تصریح کرد: خوشبختانه به رغم تمام نگرانی ها نسبت به ناتوانی بخش خصوصی و شکست در اجرای ابلاغیه اصل ۴۴ قانون اساسی، بخش خصوصی در اولین اقدام عملی نشان داد که این تصور درست نیست.

کد خبر 1796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز