همشهری آنلاین: چند روز از رقابت‌های المپیک لندن نیز پشت سر گذاشته شد و نکته شگفتی‌آور درباره این بازی‌ها این است که کره شمالی در جدول کسب مدال، رتبه پنجم را به دست آورده است.

کره شمالی

سه مدال طلا و یک مدال برنز ورزشکاران کره شمالی برای مردم این کشور که تا کنون تجربه کسب این تعداد مدال را نداشته‌اند بسیار خوشایند خواهد بود.

بخشی از ساکنان این کشور درحال مقابله با سیلی هستند که منجر به مرگ چندین نفر شده،‌ اما حقیقت اینجا‌است که بدون سیل نیز زندگی در کره شمالی بسیار دشوار است. تحریم‌های بین‌المللی در حال نابود کردن اقتصاد این کشور است و نقص در سیستم توزیع مواد غذایی نیز بیش از یک سوم از جمعیت 24 میلیون نفری این کشور را در فقر و گرسنگی نگه‌داشته است. از سویی دیگر این کشور از دوستان بسیار کمی برخوردار است.

ورزشکاران کره‌ای که موفق به کسب مدال طلای المپیک شده‌اند امیدوارند با بردن این مدال‌ها به کشور موجب خشنودی و شادی مردم کشورشان،‌به ویژه یک فرد، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شوند.

کیم اون کوک که موفق به کسب مدال طلای وزنه‌برداری شده،‌ مشتاق است تا هرچه زودتر خبر پیروزی‌اش به کره برسد. زیرا آنچه در انتظار برندگان مدال المپیک لندن قرار دارد زندگی مجلل، پول نقد،‌ خانه،‌ ماشین و عضویت در حزب کارگران کره خواهد بود.

در مقابل عواقب شکست در رقابت‌های المپیک چندان نیز خوشایند نخواهد بود. مربی تیم ملی فوتبال کره‌شمالی که موجب شکست تیم این کشور در هر سه بازی از رقابت‌های جام جهانی 2010 شد از حزب کارگر کره شمالی اخراج شد و به خاطر خیانتش به یک کارگر بنا تبدیل شد.

یکی از روزنامه‌های کره جنوبی به نقل از منبعی اطلاعاتی اعلام کرده این امکان نیز وجود دارد که ورزشکارانی که عملکرد بدی از خود نشان دهند زندانی شوند،‌ فرضیه‌ای که ورزشکاران کره شمالی آن را رد می‌کنند. در ماه مارچ یکی از افراد فراری کره‌شمالی به رویترز اعلام کرد تفاوت میان بردن و باختن در رقابت‌های ورزشی حتی می‌تواند به موضوع مرگ و زندگی تبدیل شود.

زندگی برنده مدال برنز جودوی قهرمانی جهان در سال 1989 پس از اینکه در رقابت‌های آسیایی پکن رقابت را به حریف کره‌جنوبی خود واگذار کرد،‌ زیر و رو شد. وی برای شکست و خطایش به کار در معدن ذغال‌سنگ وادار شد.

پیش از این ورزشکاران شکست خورده کره شمالی به ویژه اگر در برابر کره جنوبی شکست خورده بودند،‌ مجبور به کار در گولاکز می‌شدند، جایی که گروه حقوق سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده 200 هزار شهروند کره‌ای با تهدید اعدام و کمترین غذای ممکن در آن مشغول به کار هستند. حال با توجه به تغییر سیاست‌های محسوسی که از سوی رهبر جوان کره‌شمالی دیده‌می‌شود،‌ امیدواری‌هایی وجود دارد که ورزشکاران کره‌ای ای نبار از مجازات‌های سنگین جان سالم به در ببرند.

کد خبر 179533
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز