همشهری آنلاین: فعالیت سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس از راه دور کنترل می‌شود.

مدیرعامل شرکت کرمان تابلو اعلام کرد:با انعقاد قراردادی به ارزش ‪۵۰‬ میلیون دلار، فعالیت سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس از راه دور کنترل می‌شود.

مهندس ناصر حیدری نسب جمعه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کنترل از راه دور ‪ ۷۵‬سکوی نفتی خلیج فارس را شرکت کرمان تابلو بر اساس قراردادی که با شرکت ملی نفت فلات قاره ایران امضا کرده است، بر عهده دارد.

وی افزود: بر اساس این قرارداد، فعالیت ‪ ۲۵‬حلقه چاه در خشکی و ‪ ۱۹‬سکوی تولید که جمع‌آوری و صادرات نفت از طریق آنها صورت می‌گیرد نیز از راه دور قابل کنترل است.

حیدری نسب گفت: با قرارداد منعقد شده، فعالیت چهار مرکز کنترل در مناطق لاوان، سیری، خارک و بهرگان نیز با استفاده از سیستم ماهواره‌ای از تهران قابل کنترل است.

وی مدت اجرای این قرارداد را ‪ ۲۴‬ماه اعلام کرد و گفت که اجرای این طرح هم از سه ماه پیش آغاز شده است.

حیدری نسب با اشاره به اینکه اجرای این قرارداد ‪ ۲۵‬میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دارد، تاکید کرد:کنترل نفت از راه دور مهم تر از کنترل شکبه گاز از راه دور است.

با راه‌اندازی این سیستم امکان فرمان دادن قطع و وصل شدن چاه از راه‌دور وجود دارد.

مدیرعامل شرکت کرمان تابلو در خصوص اینکه آیا این شرکت شریک خارجی در این طرح دارد یا نه گفت: کرمان تابلو شریک خارجی ندارد ولی در اجرای طرح از هسته فناوری یک شرکت خارجی استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امکان داخلی کردن هسته فناوری این طرح وجود دارد تصریح کرد:اجرای این طرح هم‌اکنون در مرحله مهندس است.

کد خبر 17947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز