همشهری آنلاین: پایگاه‌های اینترنتی سوریه از کشته شدن عمار ابازید خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه که به طور غیر قانونی در درعا (جنوب سوریه) فعالیت می کرد، خبر دادند.

این منابع خبری نوشتند که عمار ابازید خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه در جریان درگیری ارتش سوریه با گروه‌های مسلح در یکی از مناطق استان درعا کشته شد.

ابازید پس از بروز ناآرامی در سوریه فعالیت خود را آغاز کرد.

این منابع همچنین افزودند که ظرف دو روز اخیر عمر خشرم خبرنگار الجزیره نیز که به همراه گروه‌های مسلح از ترکیه وارد خاک سوریه شده بود، در یکی از مناطق حلب (شمال سوریه) زخمی شد.

وی پس از اصابت ترکش به بدنش برای مداوا به ترکیه منتقل شد.

دفتر الجزیره در دمشق در ماه های اول بروز ناآرامی در سوریه به دلیل عملکرد غیر حرفه‌ای آن و تظاهرات اعتراض آمیز مردم بسته شد.

از آنجایی که این دو خبرنگار بدون کسب اجازه از مقامات سوری فعالیت می‌کردند، دولت سوریه از لحاظ قانونی هیچگونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

روزنامه الوطن چاپ سوریه چند روز قبل نوشته بود که حدود 10 خبرنگار خارجی به همراه گروه های مسلح از ترکیه وارد حلب (شمال سوریه) شدند.

پیش از این نیز خبرنگاران خارجی به صورت غیر قانونی وارد شهرک بابا عمرو در استان حمص (مرکز سوریه) شده بودند که دو خبرنگار امریکایی و فرانسوی از آنها کشته شدند.

کد خبر 179458
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز