مقامات گردشگری انگلستان امیدوا‌رند تا المپیک و کارزار جهانی تبلیغات گردشگری در لندن تا سال 2015بتواند با جذب گردشگران به آن کشور زیان‌های کوتاه‌مدت مالی ناشی از شیب دوم رکود اقتصادی کشور را جبران کند.

انگلستان - لندن

 جان پنروز وزیر گردشگری بریتانیااعلام کرد که هرچند وضعیت گردشگری بریتانیا خوب است اما المپیک لندن به بریتانیا شانس دوباره‌ای می‌دهد تا با خلق انگیزه‌های هیجان‌انگیز و تازه برای گردشگران (پس از یک دوره کاهش از تعداد توریست‌ها و بازدیدکنندگان تجاری) طی پنج سال آینده خود را به‌عنوان یک مقصد برتر بازگرداند. به گزارش تایمز اقتصادی که خبرگزاری میراث فرهنگی آن‌را منتشر کرده است، وزیر گردشگری انگلستان چند روز پیش از برگزاری بازی‌های المپیک گفت: نیاز داریم تا به روش‌های مختلف انگیزه‌های هیجان‌انگیز تازه‌ای برای سفر به بریتانیا در میان مردم ایجاد کنیم. منتقدان پیوسته این پرسش را مطرح کرده‌اند که چرا بریتانیا در شرایط تنگنای اقتصادی شدید باید 9میلیارد پوند (14میلیارد دلار) برای بازی‌های المپیک هزینه کند.

سازمان‌دهندگان بازی‌های المپیک سیدنی که یکی از موفق‌ترین بازی‌های مدرن تلقی می‌شود، اذعان دارند که در طراحی و سرمایه‌گذاری روی بازی‌ها و اثر آن پس از پایان مراسم به اندازه کافی دقت نکرده بودند و درنتیجه سود توریستی که امیدوار به کسب آن بودند، به‌دست نیامد. مدیر اجرایی آژانس گردشگری ملی ویزیت بریتانیا می‌گوید: تعداد گردشگران معمولا در سال برگزاری مسابقات کاهش می‌یابد و این خیلی شگفت‌آور است که بین ماه‌های ژانویه تا مه 2012شاهد هفت درصد افزایش در تعداد گردشگرن بوده‌ایم.

کد خبر 179368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز