گروه حوادث: پاشیدن نمک به‌صورت راننده‌ها یکی از شگردهایی بود که دو سارق زورگیر هنگام اجرای نقشه سرقت از آن استفاده می‌کردند.

بامداد پنج تیرماه مردی با لباس‌های خون آلود و سر و صورت زخمی به کلانتری 172تهران رفت و مدعی شد که در دام دو زورگیر خشن گرفتار شده است. او گفت: ساعاتی پیش در میدان بهشت دو مرد جوان را به مقصد قوچه سار سوار ماشینم کردم. پس از رسیدن به مقصد، آنها با گفتن این جمله که آدرس دقیق را فراموش کرده‌اند، کوچه‌ای خلوت را نشان دادند و خواستند که وارد آنجا شوم.

به محض ورود به کوچه، مردی که روی صندلی عقب نشسته بود به‌صورت و چشمانم نمک پاشید و پس از آن با همدستش به من حمله ور شدند. درحالی‌که جایی را نمی‌دیدم، آنها مرا به باد کتک گرفتند و مجبورم کردند از ماشین پیاده شوم. پس از آن هم ماشینم را دزدیدند و فرار کردند.

با شکایت این مرد تحقیقات مأموران برای شناسایی سارقان شروع شد. تیم گشت کلانتری راهی محل حادثه شد و بعد از چند ساعت گشتزنی، خودروی مالباخته را که در یکی از خیابان‌ها پارک شده بود، کشف کرد. مأموران این خودرو را زیرنظر گرفتند و دقایقی بعد مرد جوانی را دیدند که به خودرو نزدیک شد و قصد سوار شدن به آن را داشت.

مرد جوان با مشاهده پلیس، پا به فرار گذاشت اما با شلیک چند تیر هوایی دستگیر شد. با کشف اموال و مدارک شناسایی مالباخته در منزل متهم، وی که حسن نام دارد به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت و تحت بازجویی قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد یکی از مجرمان سابقه دار است که تا‌کنون چندین بار به اتهام زورگیری، سرقت و حمل و نگهداری موادمخدر دستگیر و راهی زندان شده است.

حسن در بازجویی‌ها به سرقت نمکی اعتراف کرد و مدعی شد که سرقت را با همدستی دوستش به نام احمد مرتکب شده است. طبق اطلاعات به‌دست آمده از سوی پلیس، احمد نیز از مجرمان سابقه داری بود که سوابق متعدد کیفری در پرونده‌اش ثبت شده بود.گرچه احمد با اطلاع از دستگیری همدستش متواری شده بود اما مأموران با زیرنظر گرفتن پاتوق‌هایش او را نیز دستگیر کردند. سرهنگ مرتضی رستمی، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: شاکیان احتمالی می توانند برای شناسایی متهمان به پایگاه نهم مراجعه کنند.

کد خبر 179081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز