گروه حوادث: شاید اگر زیرکی زن جوان نبود، راز 1.5سال فعالیت باند دزدان حرفه‌ای به این زودی فاش نمی‌شد

این زن وقتی مردی را دید که کلاه کاسکت به‌سر داشت و با عجله سوار خودروی پرایدی شد، شماره خودرو را یادداشت و راز باند بزرگ سرقت را فاش کرد.چند روز پیش زن جوانی در حال عبور از کوچه‌ای در اصفهان بود که دید مردی دوان دوان از خیابان اصلی وارد کوچه شد و خودش را به پرایدی که در آنجا پارک بود رساند. مرد جوان کلاه کاسکت به‌سر داشت و بعد از سوارشدن به‌خودرو از آنجا دور شد اما همین مسئله شک زن رهگذر را برانگیخت و او شماره پلاک پراید را یادداشت کرد.

این زن لحظاتی بعد وقتی به مقابل بانکی در آن نزدیکی رسید و متوجه شد که دزدی، کیف حاوی 38میلیون تومان پول نقد یکی از مشتریان بانک را سرقت کرده و هنگام سرقت کلاه کاسکت به سر داشته، نزد کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان رفت و شماره پلاک خودرویی را که یادداشت کرده بود در اختیارشان قرار داد. او شک نداشت جوان مرموزی که در کوچه دیده بود، همان سارقی است که کیف مشتری بانک را سرقت کرده بود.

خودروی سرقتی

ماموران با دراختیارداشتن شماره پلاک خودروی سارق، تحقیقات برای شناسایی صاحب این خودرو را آغاز کردند. آنها متوجه شدند همان روزی که از مشتری بانک سرقت شده بود، صاحب خودرو نیز به کلانتری رفته و خبر از دزدیده‌شدن ماشینش داده است. اما آنچه شک پلیس را برانگیخت این بود که زمان شکایت صاحب خودرو، چند ساعت پس از زمان سرقت از مشتری بانک بوده است. مأموران حدس می‌زدند کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است و صاحب خودرو به دروغ مدعی شده که ماشینش دزدیده شده است. به همین دلیل محل زندگی او را شناسایی کردند و آنجا را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند.

بررسی‌های محلی نشان می‌داد که این مرد مجرمی سابقه‌دار است که پیش از این چندبار از سوی پلیس دستگیر و راهی زندان شده است. این اطلاعات، شک پلیس را به صاحب خودرو بیشتر کرد و آنها که مطمئن بودند سرقت میلیونی از سوی صاحب خودرو صورت گرفته، با دستور قضایی وارد خانه او شدند. با دستگیری سه مرد جوان در این خانه، مأموران با کلکسیونی از اموال مسروقه در آنجا روبه‌رو شدند. از زیرزمین خانه گرفته تا داخل حیاط پر از اموال مختلف بود و مأموران مطمئن شدند که هر سه جوان دستگیرشده از دزدان حرفه‌ای هستند.

یک‌سال و نیم سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: بازجویی از متهمان دستگیرشده نشان داد که آنها با تشکیل باندی از یکسال و نیم پیش دست به ده‌ها فقره انواع سرقت در اصفهان زده‌اند. سرهنگ حسین‌زاده افزود: در مخفیگاه این باند اموال زیادی ازجمله کیف‌های زنانه و مردانه، لوازم داخل خودرو، زاپاس خودرو، موتورهای اوراق‌شده، خودروی مسروقه، 500 پایپ مصرف شیشه، ده‌ها گوشی تلفن همراه، کارت سوخت‌های مسروقه، اسناد و مدارک مالباختگان و 160گرم مخدر شیشه به همراه مقداری وجه نقد کشف شد که نشان می‌داد متهمان مهارت زیادی در ارتکاب هر نوع سرقتی داشتند.

قاچاقچی خوش‌شانس

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد سردسته این باند یک سال پیش در یکی از خیابان‌های اصفهان مورد ظن پلیس مبارزه با مواد‌مخدر قرار گرفته اما بدون توجه به دستور ایست، پا به فرار گذاشته بود. وی تصریح کرد: مأموران نیز به تعقیب او پرداخته و با رعایت قانون به‌کار‌گیری سلاح به سوی وی تیراندازی کرده بودند که سه گلوله به سمت چپ سینه او اصابت کرده اما هیچ‌کدام وارد قلب او نشده بود.

آن روز متهم از سوی پلیس دستگیر شده بود اما به‌دلیل اینکه هنگام فرار همه موادی را که همراهش بود به بیرون از خودرواش انداخته بود، هیچ مدرکی علیه وی به‌دست نیامده و او آزاد شده بود.سرهنگ حسین‌زاده یادآور شد: با دستگیری اعضای این باند، آنها به سرقت‌های زیادی اعتراف کردند و گفتند که در آخرین سرقت، وقتی متوجه شدند که زن رهگذر شماره پلاک خودروی آنها را یادداشت کرد، برای ردگم کردن به کلانتری رفته و به دروغ مدعی شده بودند که خودروشان سرقت شده است. آنها با این روش می‌خواستند پلیس را گمراه کنند اما هوشیاری مأموران باعث شد دستشان رو شود و زنجیره سرقت‌هایشان بعد از یک‌سال و نیم منهدم شود.

کد خبر 178673
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز