گروه حوادث: زیرکی گروگان، راز دزدانی را که در پوشش مأمور پلیس دست به سرقت زده بودند فاش کرد.

دهم خرداد‌ماه امسال یک راننده تریلی سراسیمه نزد مأموران کلانتری170 تهران رفت و از فعالیت یک باند سرقت و آدم‌ربایی پرده برداشت. وی گفت: نیمه‌شب گذشته با تریلی‌ام در حال انتقال 25تن میلگرد به تهران بودم که در گردنه حسن‌آباد سرنشینان یک خودروی پژو405 نوک مدادی که تابلوی ایست در دست داشتند از من خواستند توقف کنم.

خودروی آنها مجهز به چراغ گردان بود. یکی از سه‌سرنشین خودرو نیز لباس نظامی بر تن داشت؛ به همین دلیل توقف کردم و آنها شروع به بازرسی داخل تریلی کردند. من منتظر بودم بازرسی آنها تمام شود اما در همین هنگام یکی از آنها به‌صورتم گاز اشک‌آور پاشید و دو نفر دیگر دست و پایم را بستند و داخل اتاقک تریلی انداختند. سپس یکی از آنها پشت فرمان نشست و تریلی شروع به حرکت کرد.

آنها مرا به محلی بردند که به‌نظر می‌رسید دامداری است چون بوی دام همه‌جا را پر کرده بود. آنها مرا کف اتاقک تریلی خوابانده بودند و نمی‌توانستم جایی را ببینم؛ فقط در یک لحظه موفق شدم تابلوی یکی از شهرک‌های حاشیه تهران را ببینم. وی ادامه داد: آدم‌ربایان بعد از توقف، محموله میلگرد را تخلیه کردند و دوباره با تریلی به راه افتادند. وقتی به محل خلوتی رسیدیم، مرا داخل تریلی رها کردند و پا به فرار گذاشتند.

درحالی‌که دست و پایم بسته بود، فریاد می‌زدم و کمک می‌خواستم تا اینکه بعد از چند ساعت رهگذران صدایم را شنیدند و مرا نجات دادند. با این شکایت، تیمی از مأموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و با توجه به اظهارات شاکی، راهی شهرکی شدند که او تابلویش را دیده بود. آنها تمامی دامداری‌های آن منطقه را تحت کنترل قرار دادند و در کمتر از 24ساعت موفق به شناسایی محل تخلیه محموله میلگرد شدند. مأموران این محل را محاصره کردند و همزمان با دستگیری یکی از متهمان به نام جعفر، موفق به کشف محموله سرقتی شدند.

با دستگیری جعفر، مالباخته وی را به‌عنوان یکی از سارقان شناسایی کرد و متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به سرقت و آدم‌ربایی اعتراف کرد. او گفت: پس از ربودن راننده تریلی، به پیشنهاد یکی از همدستانم به نام مهدی که نگهبان دامداری بود، محموله سرقتی را به دامداری بردیم و بعد از تخلیه آن قرار شد تا در کمتر از 48ساعت این محموله را بفروشیم که همه‌‌چیز لو رفت.

وی ادامه داد: من مسئولیت مراقبت از محموله را بر عهده داشتم و فکر نمی‌کردم به این زودی پلیس به ماجرا پی ببرد، در ادامه تحقیقات کارآگاهان متوجه شدند که دامداری مورد نظر متعلق به پزشکی است که در خارج از کشور اقامت دارد و به‌ندرت برای سرکشی به دامداری مراجعه می‌کند و مهدی نیز پس از چندین سال کار به‌عنوان نگهبان دامداری ، از این موضوع اطلاع کامل داشته و به همین دلیل نقشه سرقت محموله‌های باری و انتقال آنها به دامداری را طرح کرده است.

با شناسایی هویت دو متهم دیگر، کارآگاهان اول مرداد‌ماه سال‌جاری در دو عملیات جداگانه هردوی آنها را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک خودروی پژو405 نوک مدادی، تابلوی ایست پلیس، لباس نظامی و گاز اشک‌آور کشف شد و متهمان به اداره آگاهی انتقال یافتند. سرهنگ مرتضی رستمی، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان به سرقت، تحقیقات برای شناسایی دیگر جرائم ارتکابی آنها و مالباختگان احتمالی ادامه دارد و شاکیان می‌توانند برای شناسایی متهمان به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 178954
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز