گروه اقتصادی: انتشار خبری به نقل از محمود بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی مبنی بر توقف اختصاص ارز مسافرتی جز به مسافران زیارتی، نه‌تنها مسافران خارج از کشور را بلاتکلیف و بانک‌ها را سرگردان کرد که دلار در بازار آزاد هم با افزایش قیمت مواجه شد.

به گزارش همشهری، هنوز بانک مرکزی و رئیس آن بخشنامه‌ای به بانک‌ها نداده‌اند که فروش ارز مسافرتی را متوقف کنند اما برخی بانک‌ها از روز پنجشنبه به استناد خبری که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، مسافران متقاضی ارز را جواب کردند. برخی از مسافران هم در گفت‌وگو با همشهری عنوان کردند:

هنوز نمی‌دانیم آیا بانک‌های مستقر در فرودگاه‌ها ارزهای خریداری شده از قبل را تحویل خواهند داد یا خیر! توقف فروش ارز مسافرتی جز برای مسافران عتبات عالیات و حجاج در حالی از سوی برخی بانک‌ها جنبه اجرایی پیدا کرده که روز چهارشنبه گذشته رئیس‌کل بانک مرکزی در صحن غیرعلنی مجلس گفته بود قرار است حذف ارز مسافرتی در مرجع تصمیم‌گیرنده تصویب و پس از آن به بانک‌ها ابلاغ شود.

برخی روسای شعب بانک‌ها در پاسخ به سؤال برخی مردم که چرا هنوز ابلاغیه‌ای دریافت نکرده‌اید، از فروش ارز مسافرتی جلوگیری می‌کنید؟ گفته‌اند: در روزهای آینده بخشنامه بانک مرکزی ابلاغ خواهد شد! ایسنا هم به نقل از یک مقام بانکی گزارش داد: اعلام رئیس‌کل به نوعی مفهوم ابلاغ دارد، که گاهی برخی از آنها نیاز به طی کردن پروسه‌های اداری دارند و برخی اینگونه نیست و این موضوع تأثیرش را در بازار آزاد روی قیمت دلار گذاشت.

مراقب باشید دلار تقلبی نخرید

رئیس اتحادیه کشوری طلا وجواهر به مردم توصیه کرده که ارز را از صرافی‌های مجاز بانک مرکزی خریداری کنند و از افراد متفرقه و دستفروشان خرید نکنند. محمد کشتی‌آرای با بیان اینکه افزایش قیمت طلا ناشی از افزایش قیمت دلار است، گفت: به‌دلیل گران شدن دلار، سکه هم گران شد و گران شدن ارز البته به‌دلیل انتشار خبر حذف ارز مسافرتی بود.

کد خبر 178965
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز