گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم کلنگ‌زنی نخستین مسجد ـ سرای‌محله در منطقه 22 گفت: پروژه ساخت 14 مسجد در مجاورت سرای محله‌ها از منطقه 22 کلید خورد و تا پایان سال 91، رویکرد مسجد محوری با تجمیع ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و شهری در حول مساجد وارد فاز جدیدی خواهد شد.

سید محمدهادی ایازی در مراسم کلنگ‌زنی نخستین مسجد- سرای‌محله که صبح روز گذشته با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد، افزود: توسعه فضاهای فرهنگی با محوریت مساجد در دستور کار قرار گرفته و براین اساس ساخت 14 مسجد در مجاورت سرای محله تا پایان سال‌جاری اجرا خواهد شد.

وی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان توفیق آغاز اجرای این طرح و ساخت نخستین مسجد‌- ‌سرای‌محله در محله کوهک منطقه 22 نصیب مدیریت فرهنگی شهر شد و به‌دلیل نزدیکی سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) این مسجد به نام مقدس این امام نامگذاری شده است. ایازی با اشاره به زمان اتمام عملیات پروژه نخستین مسجد- سرای‌محله ادامه داد: مسجد امام حسن مجتبی(ع) در مجاورت سرای‌محله نسیم قرار گرفته است و با توجه به پیشرفت 80 درصدی ساختمان سرای نسیم، این سرا پاییز سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. در عین حال با عنایت به تلاش و همت مدیران شهری منطقه22 و مشارکت شهروندان محله کوهک پیش‌بینی می‌کنیم عملیات اجرای مسجد تا دهه فجر به اتمام برسد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر در مجاورت پروژه سه هزار و 500 مترمربعی مسجد- سرای‌محله ستاد مدیریت بحران منطقه، دو مدرسه، میدان میوه و تره بار همچنین چندین مجتمع مسکونی قراردارد و به‌زودی زمین چمن مصنوعی نیز به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 22 شهرداری تهران احداث خواهد شد. وی ادامه داد:

این نمونه کاملی از تجمیع ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و شهری در محله است که وضعیت مطلوب و چشم‌انداز محله‌های 374 گانه تهران در آینده به شمار می‌آید. ایازی گفت: با همت شهرداری تهران تا‌کنون 40 مسجد ساخته شده است و با اتمام پروژه ساخت 14 مسجد در مجاورت سرای محلات رویکرد مسجد محوری در انجام فعالیت‌های این نهاد اجتماعی با تأکید بر تعامل متقابل مساجد و سرای محلات وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

کد خبر 178860
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز