گروه اجتماعی: سرانجام بعد از گذشت چهارسال وعده‌ای دوباره به معلولان داده شد مبنی بر تخفیف 30میلیون تومانی گمرکی برای واردات خودروهای خارجی.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: سامانه ثبت‌نام معلولان متقاضی واردات خودرو با تخفیف 30میلیون تومانی آغاز به‌کار کرده و معلولان تا یک‌ماه دیگر فرصت ثبت‌نام دارند.یحیی سخنگویی اظهار کرد: پس از انجام بررسی‌ها، چهارهزار و 700معلول از سوی سازمان بهزیستی برای استفاده از تخفیف 30میلیون تومانی واردات خودرو به اداره گمرک معرفی می‌شوند.

وی افزود: معلولان براساس اولویت‌های شدت نوع معلولیت و داشتن گواهینامه معرفی می‌شوند و اگر تعداد متقاضیان واجد شرایط بیش از سهمیه اختصاص یافته باشد، میان آنها قرعه‌کشی می‌شود.

تکرار، تکرار

سال1387 و شاید هم مدتی قبل‌تر بحث خودروهای مناسب‌سازی شده معلولان به اوج رسید. نقطه اوج این ماجرا ششم مرداد‌ماه سال87 بود که خودروی داخلی مناسب‌سازی‌ معلولان رونمایی شد. مراسم رونمایی خودروی معلولان با میزبانی سازمان بهزیستی کشور در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد و مهرداد بذرپاش، مدیرعامل وقت شرکت خودروسازی سایپا، به‌عنوان مهم‌ترین میهمان این مراسم در کنار ابوالحسن فقیه، رئیس سازمان بهزیستی ایستاد و با همکاری هم خودروی مناسب‌سازی‌ شده را معرفی و افتتاح کردند.

ابوالحسن فقیه توضیح داد که تفاهمنامه‌ای میان سازمان بهزیستی و شرکت سایپا امضا‌شده تا این شرکت خودروساز داخلی مناسب‌سازی خودروی معلولان را انجام دهد. او با انتقاد از روند نامناسب خودروسازی معلولان نوید داد که پس از این کارها براساس نیازهای جمعیت معلول به سرعت انجام می‌شود و البته این افتخار نصیب یک شرکت داخلی خواهد شد و دیگر نیازی نیست که دست به‌دامن شرکت‌های غیرایرانی باشیم. معلولان متقاضی در صف ثبت نام قرار گرفتند و از آن سال تا امسال همچنان در مرحله ثبت نام باقی مانده‌اند. در آستانه چهارمین سالگرد رونمایی از خودروی معلولان این کار قرار است به شیوه‌ای دیگر انجام شود؛ معافیت گمرکی و سفارش از خارج از کشور.

کد خبر 178846
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز