همشهری آنلاین: چاقی کودکان به مشکل همه گیری در جهان بدل شده است و برای جلوگیری از آن باید کودکان را به تغذیه سالم عادت داد.

عادات غذایی سالم از خانه آغاز می شود. برای پیشگیری از چاقی کودکان این نکات را به کار ببندید:

• کودک را وادار نکنید هنگامی که گرسنه نیست غذا بخورد- اگر کودک سیر شده مجبور نیست بشقاب غذای خود را تمام کند.

• از غذا به عنوان پاداش یا به عنوان وسیله آرامش‌بخش در هنگام ناراحتی کودک استفاده نکنید.

• رژیم غذایی سالم و متعادل به کودکتان بدهید- رژیمی که بیش از یک بار در هفته حاوی غذای‌های حاضری (فست فود) نباشد.

• تماشای تلویزیون بوسیله کودک را محدود کنید و او را به انجام فعالیت جسمی مانند بازی‌کردن در بیرون تشویق کنید.

• کودکتان را تشویق کنید به طور منظم ورزش کند تا در بزرگسالی هم به ورزش‌کردن ادامه دهد.

HealthDay News,14 Mar., 2007

کد خبر 17873

برچسب‌ها