همشهری آنلاین: وزیر دفاع از بررسی انعقاد تفاهم‌نامه با وزارتخانه‌های دیگر در راستای بومی‌سازی تجهیزات خبر داد و گفت: برای ساخت 14 دستگاه دکل حفاری خشکی قراردادی با وزارت نفت به امضا رسیده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی درباره تفاهم‌نامه‌های وزارت دفاع با سایر دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد حرکت جدید در بومی‌سازی تجهیزات و قطع وابستگی به بیگانگان در کشور گفت: با وزارتخانه‌های متعددی از جمله وزارت راه و شهرسازی ، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، نفت و سازمان محیط زیست برای تولید تجهیزات مورد نیاز تفاهم‌نامه‌هایی در دست بررسی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: یکی از این موارد مربوط به وزارت بهداشت است که برای کار در حوزه تولید تجهیزات پزشکی به توافقاتی رسیده‌ایم همچنین با وزارت نفت نیز برای ساخت 14 دستگاه دکل حفاری خشکی قراردادی به امضا رسیده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: تمام این تفاهمات در چهارچوب بومی‌سازی و استفاده از تولیدات داخلی است و همچنین در برخی از کشورها هم توانایی‌های ایرانی را در حوزه‌های غیرنظامی ارائه داده‌ایم.

کد خبر 178456
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز