همشهری‌آنلاین: دکتر حسن لاهوتی،مولوی پژوه و از شاگردان علامه آشتیانی که به تازگی از سفر آمریکا به ایران آمده در ششمین نشست بنیاد شمس و مولانا درباره صحنه‌پروری در داستان شاه و کنیزک مثنوی سخن خواهد گفت.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد شمس و مولانا در این نشست،  دکتر حسن لاهوتی که ترجمه ارزشمند این استاد فرزانه از شرح "نیکلسون" مثنوی معنوی در دوره چهاردهم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ،از طرف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و برگزیده شد ،درباره ی صحنه پروری در داستان کنیزک و پادشاه سخن خواهد گفت.

از دیگر آثار این دکتر لاهوتی  در حوزه مولاناشناسی می توان به ترجمه کتاب های گران سنگی چون "شکوه شمس" پروفسور شیمل و "مولانا  ،امروز، شرق تا غرب اثر " فرانکلین دی لوئیس» اشاره کرد. ترجمه شرح شش جلدی نیکلسن بر مثنوی و شکوه شمس را انتشارات علمی و فرهنگی به بازار کتاب عرضه کرده است و کتاب فرانکلین دی لوییس را انتشارات نامک.

لویس در سال‌های ابتدایی دهه هشتاد به ایران آمده بود و در برگردان فارسی کتاب ارتباط تنگاتنگی با آقای لاهوتی داشت، لذا این ترجمه از بسیاری جهات با یکی ، دو ترجمه دیگر از این کتاب به زبان فارسی برتری دارد.

ششمین نشست این مجموعه دوشنبه 2 مرداد ماه از ساعت 18 و 30 تا 20 و 30  در مرکز آموزش موسسه فرهنگی اکو واقع در خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، پلاک 27 برپا می‌شود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن 22414830 تماس بگیرند

مجموعه نشست‌های "شمس در آینه مولانا" به دبیری دکتر احمد جلالی هر ماه از سوی بنیاد شمس تبریزی و با همکاری موسسه فرهنگی اکو میزبان شمس‌پژوهان و مولوی شناسان نامدار ایرانی و خارجی است.

کد خبر 178224
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز