همشهری آنلاین: شبکه اجتماعی فیس‌بوک یکی از اولین منابعی بود که مردم پس از حمله وحشیانه به سینما سنچری شهر آرورا در ایالت کلرادو به آن مراجعه کرده تا اطلاعات جدید‌تری به دست آورند،‌در این میان کاربران هم‌نام قاتل،‌ با مشکلات زیادی مواجه شدند.

جیمز هولمز

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک نامی مشابه با نام قاتل اصلی،‌ جیمز هولمز دارند،‌بسیاری از آنها قربانی پیام های زشت و نفرت انگیز کاربرانی شدند که از شنیدن خبر این حادثه خشمگین شده‌ بودند. تعداد هم‌نام‌های هولمز در یک جستجوی ساده در فیس بوک به 200 نفر می‌رسد.

یکی از این افراد درصفحه خود نوشته است: این نام به صورت اتفاقی نامی بسیار رایج است اما من آن قاتل 24 ساله تفنگ‌‌به دست آرورا نیستم،‌ من فردی کتاب‌به دست و 22 ساله از اهالی کلرادو هستم که هیچ شباهتی به جیمز هولمز قاتل ندارم. جیمز هولمز دیگری نیز تصویر صفحه فیس‌بوک خود را به تصویری تغییر داده که بر روی آن نوشته : من نبودم!

در این میان،‌ جیمز هولمز اصلی به نظر هیچ صفحه‌ای در این شبکه اجتماعی ندارد و فیس‌بوک نیز وجود حساب کاربری به نام جیمز هولمز اصلی را تایید نکرده‌است. با این‌همه عضو نبودن هولمز در این شبکه مانع از شکل‌گیری کمپین‌های خشمگین علیه او در این شبکه نشده‌است.

سخنگوی فیس‌بوک به کاربران هم‌نام هولمز پیشنهاد داده تا برای رهایی از دردسر‌ها و مشکلات این هم‌نامی،‌ از ابزار‌های مختلف برای کنترل آشکار بودن صفحه‌های فیس‌بوک خود استفاده کنند و یا کاربران مزاحم را مسدود کرده و مزاحمت‌های آنها را گزارش دهند.

سابقه ماجرا:

12 کشته در تماشای فیلم بتمن در آمریکا؛ بازداشت یک فرد مسلح کابوس زودتر از بتمن رسید؛ 70 کشته و زخمی / نقشه 60 روزه مرد سیاهپوش برای حمله خونین به سینما/

کد خبر 178199
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز