گروه اقتصادی: دکتر محمد نهاوندیان با تشریح برگزاری مراسم روز اقتصاد ایران در کشورهای ایتالیا، اسپانیا و پرتغال، از استقبال سرمایه‌گذاران این کشورها از فضای جدید اقتصاد ایران به دنبال ابلاغ سیاست‌های اصل 44 و حرکت به سمت اقتصاد خصوصی‌محور خبر داد.

وی در جلسه هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: اتاق تهران به منظور گسترش روابط با سایر اتاق‌های بازرگانی کشورهای جهان اقدام به برگزاری روز اقتصاد ایران در 3 کشور اسپانیا، پرتغال و ایتالیا در یک ماه اخیر نمود که با استقبال فعالان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این کشورها مواجه شد.

وی افزود: در نشست‌هایی که با فعالان بخش خصوصی هر 3 کشور داشتیم، فعالان این کشورها با آگاهی از فضای جدید اقتصاد ایران به دنبال ابلاغ سیاست‌های اصل 44 اعلام کردند که احساس امنیت آنها برای سرمایه‌گذاری در ایران با این سیاست‌ها افزایش یافته است.

نهاوندیان با بیان این که هم‌اکنون فصل دیپلماسی اقتصادی با نقش‌آفرینی بخش خصوصی فرا رسیده است، افزود: با توجه به علاقه سرمایه‌گذاران خارجی برای اطلاع‌ یافتن از شرایط جدید اقتصادی ایران، بخش خصوصی کشورمان باید به این اطلاع‌رسانی کمک نماید.

وی با بیان این که زمینه‌های همکاری با 3 کشور فوق، بسیار بیشتر از مبادلات کالایی است، اظهار داشت: ایران می‌تواند با کشورهای ایتالیا، اسپانیا و پرتغال اقدام به سرمایه‌گذاری‌های متقابل و اجرای پروژه‌های مشترک کند.

نهاوندیان با بیان اینکه سفارتخانه‌های ما توانایی ارائه اطلاعات کافی به سرمایه‌گذاران خارجی و امکان تماس سریع سرمایه‌گذاران خارجی به کشور را ندارند، گفت: مقامات شرکت رپسول اعلام کردند برای انجام سرمایه‌گذاری 4میلیارد دلاری قرارداد اخیر با ایران برای توسعه دو فاز پارس جنوبی بسیار جدی هستند.

کد خبر 17782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز