دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

گروه حوادث: دو سارق زورگیر برای سرقت از طعمه‌هایشان نقشه عجیبی طرح کردند.

یکی از آنها در نقش مسافرکش ظاهر و دیگری در صندوق عقب ماشین مخفی می‌شد تا در فرصتی مناسب نقشه سرقت را عملی کند.چند روز پیش زن جوانی سراسیمه نزد مأموران پلیس بندرعباس رفت و از ماجرای شومی که برایش اتفاق افتاده بود پرده برداشت. او گفت: هوا تاریک شده بود و چون می‌خواستم به خانه بروم، کنار خیابان منتظر تاکسی ایستاده بودم.

در همین هنگام یک خودروی پراید مقابلم توقف کرد و چون فقط راننده داخل ماشین بود، سوار شدم. ماشین شروع به حرکت کرد اما وقتی وارد خیابانی خلوت شد، ناگهانی مرد جوانی که چاقو در دست داشت از فاصله‌ای که بین صندلی و صندوق عقب بود، وارد ماشین شد و چاقویش را روی پهلویم گذاشت. من وحشت کرده بودم و شروع کردم به فریاد زدن اما جوان مسلح تهدیدم کرد که اگر ساکت نشوم، مرا خواهد کشت. او به زور همه پول‌ها، طلاها و گوشی تلفن همراهم را سرقت کرد و وقتی ماشین در گوشه‌ای متوقف شد، مرا به بیرون پرت کرد و با همدستش پابه فرار گذاشت.

با این شکایت، تیمی از کارآگاهان آگاهی وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد. مأموران در پرس و جو از زن جوان مشخصات ظاهری دزدان و خودروی آنها را به‌دست آوردند و بررسی‌های اطلاعاتی برای دستگیری آنها را ادامه دادند. درحالی‌که 24ساعت از ماجرای سرقت گذشته بود، کارآگاهان خودروی دزدان را در یکی از مناطق مرکزی بندرعباس شناسایی کردند و به راننده دستور ایست دادند.

بعد از توقف خودرو، هر دو سرنشین آن‌که شباهت زیادی به سارقان تحت تعقیب داشتند دستگیر شدند و شاکی پرونده هر دوی آنها را به‌عنوان سارقان اموالش شناسایی کرد. سارقان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به سرقت اعتراف کردند و گفتند: این نخستین سرقتی بود که مرتکب شده بودیم. ما نقشه‌ای کشیده بودیم تا با آن دست به سرقت از مسافران بزنیم اما 24ساعت بعد از نخستین سرقت به دام افتادیم. طبق این نقشه، ما سینی عقب خودرو را که روی آن باندهای ماشین قرار می‌گیرد برداشته بودیم تا بشود به راحتی از داخل صندوق عقب وارد ماشین در حال حرکت شد.

پس از آن یکی از ما می‌بایست در صندوق عقب مخفی می‌شد و دیگری نقش راننده مسافرکش را بازی می‌کرد. مطمئن بودیم که وقتی زنان و دختران فقط راننده را در داخل ماشین ببینند سوار می‌شوند و آن وقت فردی که در صندوق عقب مخفی شده بود می‌توانست وارد ماشین شود و نقشه سرقت را عملی کند. ما قصد سرقت‌های دیگری هم داشتیم که خیلی زود دستگیر شدیم.
سرهنگ قطب زاده، رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان با بیان این خبر به همشهری گفت: بعد از اعترافات متهمان، برای آنها قرار قانونی صادر شد و پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

کد خبر 177707
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز