دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۰۴:۴۵
۰ نفر

سال‌هاست که مخاطبان عادت کرده‌اند که در ایام‌ماه مبارک رمضان دل به سریال‌هایی با داستان‌های ماورایی بدهند.

فیلم

داستان‌های از جنس خیر و شر و جنگ بین شیطان و فرشته‌ها. به گفته مهدی فرجی، مدیر شبکه یک سیما طبق نظرسنجی‌های انجام شده، مشخص شده است که 86درصد از مخاطبان به سریال‌های ماورایی در‌ماه رمضان علاقه دارند. اما به‌نظرم می‌رسد که این نظرسنجی تنها در سال‌های گذشته معنی و مفهوم داشته‌است. امسال از بین چهار سریالی که برای‌ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده‌است، هیچ سریالی با این فضا ساخته و پرداخته نشده‌است.

سال گذشته سریال‌های «سقوط یک فرشته» به کارگردانی بهرام بهرامیان و تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده، «سی‌امین روز» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی رضا جودی، «پنج کیلومتر تا بهشت» به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی داوود هاشمی، «سه دونگ سه دونگ» به کارگردانی شاهد احمدلو از شبکه‌های تلویزیون پخش شد. نگاهی کوتاه به سریال‌های سال گذشته نشان می‌دهد که سه‌سریال دارای مضامین ماورایی بودند. اگر در همان زمان انتقاد به این موضوع بود که چرا سه سریال فضایی ماورایی دارد و جای داستان‌های خانوادگی و اجتماعی خالی است، این‌بار باید به این نکته اعتراض کرد که چرا حال و هوای داستان‌های ماورایی که مخاطبان زیادی را هم جذب کرده‌است، در این دوره از سریال‌های‌ماه رمضان خالی است.

سال گذشته خبرهایی از خودکشی دو نوجوان پس از دیدن سریال‌های «سی‌امین روز» و «پنج کیلومتر تا بهشت» انتشار یافت. از همان زمان هم معاون سیما بخشنامه‌هایی را برای دست ‌اندرکاران تلویزیون صادر کرد و از ممنوعیت نشان دادن خشونت، قتل و موارد دیگر خبر داد. بخشنامه‌هایی که به‌نظر می‌رسد امسال باعث شده‌است که سهم سریال‌های ماواریی در سریال‌های‌ماه رمضان کم شود. امسال سریا‌ل‌هایی که از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش می‌شوند، دو سریال با مضمون اجتماعی و دو سریال با فضای طنز به چشم می‌خورد.

کد خبر 177590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز