یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

تعجب نکنید. این نام ‏یک نوع عفونت قارچی ‏سطحی پوست است که به ‏خاطر رواج داشتن بین ‏ورزشکاران، به این نام ‏مشهور شده و البته افراد ‏غیر ورزشکار هم به راحتی ‏دچار آن می‌شوند؛ چراکه ‏بیمای‌ای مسری نیز تلقی ‏می‌شود.

پای ورزشکار با ‏نام علمی ‏ATHLETE'S ‎FOOT‏ با قرمزی بین ‏انگشتان پا مشخص می‌شود ‏و خیلی سریع این قرمزی ‏باعث خارش و سوزش ‏پوست می‌شود و البته بعد ‏از مدتی این پوست متورم ‏شده کنده می‌شود و خیلی ‏زود نیز به دیگر قسمت‌های ‏پا سرایت می‌کند. ‏

غیر از رعایت بهداشت ‏فردی و اینکه همیشه بعد ‏از حمام و شستن پا، باید بین ‏انگشتان پا کاملا خشک ‏شود، توصیه پابرهنه راه ‏رفتن در آب‌های شور ‏ساحلی نیز ازجمله توصیه‌‏های درمانی در این زمینه ‏است. همچنین می‌توان بعد ‏از مشاوره با متخصصین ‏پوست به برخی از توصیه‌های گیاه‌درمانگران نیز ‏برای جلوگیری و درمان این ‏عفونت قارچی عمل کرد. ‏

یکی از نخستین پیشنهادهای ‏گیاه‌درمانگران برای عارضه ‏پای ورزشکار، سیر است. از ‏منظر تحقیقات علمی، سیر به ‏عنوان یکی از شناخته‌شده‌‏ترین گندزداهای ضد‌قارچ ‏در درمان بسیاری از عفونت‌های قارچی مؤثر ‏است. اضافه کردن خرد‏کرده چند حبه سیر تازه با ‏کمی الکل به آب گرم و ‏قرار دادن پاها در آن، ازجمله ‏راهکارهای درمانی است ‏با این توجه که به‌خاطر ‏بوی سیر بهتر است این کار ‏در اوقاتی که در منزل ‏هستید، انجام شود.

زنجبیل ‏شگفت‌انگیز نیز به‌عنوان ‏یکی از قوی‌ترین ضد‌‏قارچ‌های طبیعی پیشنهاد ‏دوم گیاه‌درمانگران است. ‏برخی از گیاه‌درمانگران ‏به خاطر وجود ماده اسید ‏کاپریلیک در زنجبیل، ‏خوردن روزانه سه کپسول ‏آن‌را برای درمان هر نوع ‏عفونت قارچی مؤثر می‌‏دانند.

روغن یا چای ‏چمن معطر، روغن بابونه‏، روغن درخت چای و زرد‏چوبه از دیگر مواردی ‏هستند که خاصیت قوی ‏ضد‌قارچی دارند و در ‏درمان عارضه پای ‏ورزشکار مفید محسوب می‌‏شوند. چای گیاهی ضد‌‏قارچ نیز با ترکیب ‏دارچین، رازیانه، شوید‏، ترخون، ریحان، پرتقال، مریم ‏گلی، آویشن، شبدر قرمز‏، لیمو شیرین، و پونه سنبله‏ای از پیشنهاد‌های خاص گیاه‌درمانگران ‏در این زمینه است.

کد خبر 177556
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز