یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

گروه بورس: معاون بورس اوراق بهادار تهران از عرضه سهام دوشرکت جدید در تابستان امسال خبر داد.

علی صحرایی در گفت‌وگو با همشهری در پاسخ به این پرسش که سهام چه شرکت‌هایی تا پایان سال در بورس تهران عرضه می‌شود گفت: براساس هدف‌گذاری انجام‌شده، سهام 15شرکت تا پایان سال عرضه خواهد شد که از این تعداد سهام دوشرکت سیمان آبیک و هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس تا پایان تابستان در بورس عرضه می‌شود.

به گفته وی سهام این دو شرکت جدید پس از دریافت امید نامه و همچنین درج روی تابلو آماده عرضه در بورس ظرف چند هفته آینده خواهند شد.صحرایی در پاسخ به این پرسش که آیا عرضه سهام شرکت‌های جدید باعث تحرک بازار سهام خواهد شد، گفت: قطعا عرضه‌های اولیه درصورتی که با قیمت مناسب در بورس انجام شود با استقبال سهامداران مواجه می‌شود و این موضوع می‌تواند به بازار تحرک بدهد.

وی افزود: توصیه ما به سهامداران عمده این است که برای افزایش استقبال از سهام شرکت، قیمت عرضه اولیه مناسب درنظر گرفته شود.وی در پاسخ به این پرسش که آیا بورس تهران از برنامه زمان‌بندی عرضه سهام 15شرکت جدید در سال91 عقب نیست، گفت: در سه‌ماه اول سال، سهام بیمه ملت و پالایشگاه بندرعباس در بورس عرضه شد و تا پایان تابستان هم سهام سیمان آبیک و هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس عرضه خواهد شد که مجموعا به چهارشرکت می‌رسد، اما در نیمه دوم سال برنامه عرضه‌های اولیه شتاب بیشتری می‌گیرد.

ورود منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه

صحرایی همچنین در گفت‌وگوی دیگری با سنا، درباره نحوه کمک صندوق توسعه ملی به بازار سهام گفت: تخصیص منابع صندوق توسعه ملی به شرکت‌های بورس موجب افزایش بهره‌وری و در نهایت سودآوری آنها می‌شود.او با اشاره به اینکه منابع مالی در قالب تسهیلات و فاینانس به شرکت‌های بورسی ارائه می‌شود، اعلام کرد:

در حال حاضر شرکت‌های بورس برای تأمین نقدینگی با مشکل مواجه هستند که آنان می‌توانند از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران نقدینگی خود استفاده کنند. صحرایی با تأکید بر اینکه منابع صندوق براساس اولویت شرکت‌های بورس به تمام صنایع حاضر در بازار سرمایه تخصیص می‌یابد، گفت: هنوز اولویتی برای تخصیص منابع به صنایع مشخص نشده است.

معاون بورس در پاسخ به پرسشی مبنی بر تزریق منابع به‌صورت مستقیم به بازار سرمایه افزود: طبق اساسنامه، منعی برای ورود منابع صندوق توسعه ملی به‌صورت مستقیم به بازار سرمایه وجود ندارد به‌طوری که امکان سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق در بازار سرمایه فراهم است.

کد خبر 177533
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز