به گزارش همشهری، بانک مرکزی مدام خبر از اتمام مهلت ادغام این سه بانک خبر می‌دهد در شرایطی که سازمان بورس اعلام می‌کند تشریفات قانونی برای ادغام این بانک‌ها انجام نشده و تا وقتی که این کار انجام نشود سازمان بورس مجوز ادغام و ثبت بانک جدید را صادر نمی‌کند.

در همین رابطه امیر حمزه مالمیر، رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس واوراق بهادار در گفت‌وگو با همشهری درباره ادغام بانک تات با دو مؤسسه مالی و اعتباری صالحین و آتی گفت: تاکنون درخواستی از سوی بانک تات مبنی انجام فرایند ادغام به‌دست سازمان بورس نرسیده است و تا زمانی که مراحل قانونی ادغام طی نشود مجوز ثبت بانک جدید و ادغام از سوی سازمان صادر نخواهد شد، بنابر این کماکان بانک تات از نظر سازمان بانک تات است. وی درباره طی مراحل قانونی ادغام گفت:

برای انجام مراحل ادغام ابتدا باید یک گزارش توجیهی تهیه شود و این گزارش توجیهی برای بررسی نهایی به سازمان بورس ارسال شود. پس از تأیید سازمان بورس این گزارش توجیهی باید در مجمع عمومی بانک مورد تأیید سهامداران قرار بگیرد و پس از تأیید مجمع عمومی ، بانک جدید در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت می‌رسد و مراحل ادغام تکمیل می‌شود.

وی توضیح داد: در گزارش توجیهی باید مشخص شود که درصد مالکیت هر کدام از طرفین پس از ادغام چقدر است، ترکیب سهامداران جدید و روش‌های ارزشگذاری سهام جدید چگونه است و در عین حال مشخص شود که وضع سهامداران جز چه می‌شود و نباید پس از ادغام خسرانی متوجه سهامداران جزء شرکت شود و منافع سهامداران جزء حفظ شود. وی افزود:گزارش توجیهی ادغام، باید به تأیید سازمان بورس برسد و پس از آن صورتجلسه مجمع عمومی صاحبان سهام باید به اداره ثبت برود و اگر این روال قانونی طی نشود سازمان بورس مجوز ثبت شرکت جدید را صادر نمی‌کند و جلوی ادغام بانک را خواهد گرفت.

اطلاعات پالایشگاه شیراز پیگیری و اصلاح می‌شود

مدیرنظارت برناشران اوراق بهادار همچنین در گفت‌وگوی دیگری با فارس از پیگیری اطلاعات منتشره پالایشگاه شیراز و دریافت اطلاعات از این شرکت خبر داد. امیرحمزه مالمیر، درباره اطلاعات منتشره از سوی مدیران شرکت مشمول اصل 44پالایشگاه شیراز که با اشتباهات فاحشی همراه بوده، گفت:

این اطلاعات و گزارش‌ها ازجمله گزارش‌هایی است که مستقیما از سوی شرکت‌ها ارسال و درج می‌شود که عنوان تجدید ارزیابی شده در اطلاعات پالایشگاه شیراز بی‌معنی است چون هنوز عملکرد سال 90آن منتشر نشده است.

وی ادامه داد: همچنین این شرکت پیش‌بینی سود هر سهم سال‌90را قبلا حدود 500ریال اعلام کرده بود که طبق نامه دریافتی در چهارشنبه گذشته، این پیش‌بینی به 533ریال افزایش یافته است، بنابراین اعلام پیش‌بینی سود 860ریالی هر سهم پالایشگاه شیراز در حال پیگیری است.

مالمیر با بیان اینکه جمع و تفریق‌های منتشره در گزارش ارائه شده این شرکت فرابورس هم اشتباه است، تأکید کرد: پیگیری‌ها از مسئولان و مدیران پالایشگاه شیراز در حال انجام است تا بعد از دریافت، نامه اصلاحات در سایت کدال منتشر شود.

کد خبر 177377
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز