گروه حوادث: دزد خشن پس از سرقت ناکام از زن جوان قصد فرار داشت اما وقتی یکی از شاهدان سد راهش شد با قمه ضربه‌ای به چشم او زد و وی را کور کرد.

ظهر هفت اردیبهشت زوج جوانی برای خرید راهی بازار مبل یافت‌آباد تهران شده بودند اما زمانی که در حال عبور از عرض خیابان بودند، موتورسیکلتی با دو سرنشین به آنها نزدیک شد. هر دو مرد موتورسوار لباس‌های تیره به تن داشتند و هنگام عبور از کنار زوج جوان، فردی که ترک موتور نشسته بود ناگهان دستش را دراز کرد و گردنبند زن جوان را گرفت.

او قصد سرقت گردنبند را داشت اما گردنبند پاره شد و در لباس زن جوان گیر کرد و سارق موتورسوار موفق به سرقت نشد. با صدای فریاد زن جوان، رهگذران و کسبه متوجه ماجرا شدند و درحالی‌که دزدان، ناامید از این سرقت ناکام قصد فرار داشتند، یکی از شاهدان به سمت آنها دوید تا مانع فرارشان شود. مرد جوان خود را به موتور دزدان رساند اما قبل از آنکه بتواند کاری‌بکند، سارقی که ترک موتور نشسته بود با قمه‌ای که در دست داشت ضربه‌ای به چشم او زد و همراه همدستش پا به فرار گذاشت. مرد فداکار که از درد به‌خودش می‌پیچید روی زمین افتاد و شاهدان ماجرا را به اورژانس و پلیس خبر دادند.

کوری چشم

با حضور امدادگران در محل، مرد مجروح به بیمارستان انتقال یافت و مأموران پلیس تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان خشن را آغاز کردند. کارآگاهان با کمک شاهدان و زن جوانی که هدف حمله دزدان قرار گرفته بود به چهره‌نگاری از متهمان پرداختند و خیلی زود توانستند هویت یکی از آنها به نام ابراهیم را شناسایی کنند.

ابراهیم جوانی 20ساله بود که طبق تحقیقات پلیس قبل از سرقت هولناک به اتهام ایجاد اخلال در نظم عمومی، شرکت در نزاع و درگیری و قدرت‌نمایی با سلاح سرد تحت تعقیب پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران قرار داشت. به همین دلیل زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفته بود و وقتی کارآگاهان راهی خانه پدری‌اش شدند، خانواده‌اش گفتند که مدتی است از او خبر ندارد.

دستگیری قبل از فرار

تحقیقات برای دستگیری شرور تحت تعقیب ادامه داشت تا اینکه مأموران گشت کلانتری 161چند روز بعد در خیابان کمیل به سه سرنشین یک موتورسیکلت ویو مشکوک شدند. سرنشینان موتور به محض مشاهده خودروی پلیس پا به فرار گذاشتند و مأموران به تعقیب آنها پرداختند. دقایقی بعد موتورسیکلت متوقف شد و با کشف یک قمه 70سانتی متری از مردان موتورسوار، هر سه نفر آنها به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل شدند.

به محض ورود متهمان به پایگاه، کارآگاهان ابراهیم را از بین آن سه نفر شناختند. او تحت بازجویی قرار گرفت و در همان ابتدا به جرائم خود اعتراف کرد. با اعترافات ابراهیم و همدستانش، شاکی پرونده و مرد فداکار که به‌خاطر ضربه قمه ابراهیم بینایی یک چشمش را از دست داده با حضور در اداره آگاهی، او را شناسایی کردند.

سرهنگ میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: تا‌کنون تعدادی از افرادی که اموالشان توسط ابراهیم و همدستانش به سرقت رفته، متهمان را شناسایی کرده‌اند و کسانی که در چند‌ماه گذشته در مناطق مرکزی تهران هدف سرقت سرنشینان یک موتورسیکلت آبی‌رنگ قرار گرفته‌اند می‌توانند برای شناسایی متهمان به پایگاه هشتم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 177248
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز