همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد کاهش زمانی که در هر روز می‌نشینید و کم کردن زمان تماشای تلویزیون به طول عمر شما می‌افزاید.

sedentary

به گزارش هلث دی نیوز پژوهشگران با تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده از "تحقیق بررسی سلامت و تغذیه ملی آمریکا" (NHANES) در سال‌های 2005 تا 2006 و 2009 تا 2010 میزان زمانی را که بزرگسالان آمریکایی هر روز به تماشای تلویزیون و نشستن می‌گذراند تعیین کردند.

این پژوهشگران سپس داده‌های به دست آمده را با یافته‌های بررسی‌هایی که میان مقدار زمان گذرانده شده در حالت نشستن و مرگ و میر ناشی از همه علت‌ها ارتباط داه بودند، ترکیب کردند.

این پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که رابطه سببی میان مدت نشستن و طول عمر وجود دارد، به طوری که نشستن کمتر از سه ساعت در روز میزان میانگین طول عمر را دو سال افزایش می‌دهد.

محدود کردن تماشای تلویزیون به دو ساعت یا کمتر در روز نیز ممکن است 1.4 سال طول عمر را افزایش دهد.

این پژوهشگران که نتایج کارشان را در جورنال BMJ Openمنتشر کرده‌اند، می‌گویند: "این نتایج بیانگر آن است که ساعات طولانی نشستن و تماشای تلویزیون ممکن است بالقوه میانگین طول عمر در آمریکا را کاهش دهد."

داده‌های به دست آمده از NHANES نشان داد که بزرگسالان آمریکایی در 55 درصد زمان روز در حالت نشسته قرار دارند، در نتیجه به گفته این پژوهشگران تغییرات رفتاری عمده گسترده در سطح جمعیت لازم است تا بهبود چشمگیری در میانگین طول عمر از این طریق بدست آید.

شماری از بررسی‌های قبلی هم صرف زمان زیاد به نشستن و تماشای تلویزیون را با وضع بد سلامت از جمله دچار شدن به دیابت و مرگ ناشی از بیماری قلبی و سکته مغزی مرتبط کرده‌اند."

کد خبر 177046
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز