سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: توپ‌های تمرینی امروزه به یک وسیله رایج مورد استفاده برای انجام ورزش‌های بدنی درآمده‌اند.

انواع متفاوت این توپ‌ها می‌توانند به صورت یک ابزار ساده باعث تنوع برنامه روزانه ورزشی شما شوند، و برای تقویت تنه، بهبود وضعیت قرارگیری بدن و کمک به افزایش توان فرد برای پایداری و تعادل به کار روند.

توپ‌های تمرینی به شما امکان می‌دهد، تمرین‌ها را با شدت بیشتری انجام دهید و بدن‌تان را در معرض چالش قرار دهید. برای مثال "توپ تعادلی" برای انجام تمرین‌های برای تقویت توانایی حفظ تعادل به شما کمک می‌کنند یا "توپ پزشکی" یک ابزار ساده است که با افزودن وزن به انجام تمرین‌های قدرتی برای تقویت عضلات کمک می‌کند. برخی از توپ‌های ورزشی نیز برای ماساژ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ممکن است در حین انجام یک حرکت از چند توپ استفاده کنید. برای مثال در حالیکه روی توپ تعادلی به پشت دراز کشیده‌اید و حرکت "کرانچ" برای تقویت عضلات شکم را انجام می‌دهید، یک توپ پزشکی را به سمت یار ورزشی‌تان پرتاب کنید. یا در حالیکه روی توپ تعادلی نشسته‌اید یک توپ ماساژ را زیر پای‌تان هم قرار داده باشید.

انواع توپ‌های تمرینی

  • توپ‌های پایداری (توپ‌های تعادلی): این توپ‌ها ممکن است برای تمرین‌های قدرتی، تعادلی یا انعطاف‌پذیری به کار روند. قطر این توپ‌ها از 55 تا 75 سانتی‌متر متفاوت است. برخی از این توپ‌ها نسبت مقاوم به پارگی هستند و برای استفاده در خانه‌هایی که بچه کوچک دارند، توصیه می‌شوند. یک نوع توپ پایداری به نام توپ "بوسو" مانند یک توپ از نیمه بریده شده است که یک سطح صاف و یک سطح گرد دارد.
  • توپ‌های پزشکی: توپ‌های وزن‌داری هستند که وزن‌شان از یک تا شش کیلوگرم متفاوت است. این توپ‌ها برای تمرین‌های قدرتی، انعطاف‌پذیری و تعادلی به کار می‌روند.
  • توپ‌های ماساژ: این توپ برای تکنیکی به نام "غلتاندن بدن" به کار می‌روند، که در آن انعطاف‌پذیری با ماساژ دادن به خود ترکیب می‌شود. قطر این توپ‌ها از 15 تا 25 سانتی‌متر است.
  • توپ‌های دست‌درمانی: توپ‌های دست‌درمانی توپ‌های با قطر 4.5 سانتی‌متر هستند که برای تمرین دادن به دست و انگشتان طراحی شده‌اند.
کد خبر 177042
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز