دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

گروه شهری: سرعت، سبقت و نبستن کمربند تخلفاتی اعلام شد که پلیس راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز بدون استثنا برای آنها جریمه صادر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار همشهری، سردار محمد رویانیان در جلسه مطبوعاتی به تشریح طرح نوروزی راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها پرداخت و گفت: تمام نیروهای مستقر در جاده‌ها دستور دارند در مورد تخلفات حادثه‌ساز با رانندگان متخلف برخورد جاده‌ای کنند و برخلاف سال گذشته برای رانندگانی که سرعت یا سبقت غیرمجاز بگیرند و یا کمربند ایمنی خود را نبسته باشند بلافاصله و بدون تذکر جریمه صادر می‌شود.
وی با بیان این‌که اقدامات پلیس برای نوروز و در سال جدید با رویکرد جدیدی انجام می‌شود، افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی با یک رویکرد ترکیبی به مراقبت از جاده‌ها پرداخته و اقدامات فرهنگی_انتظامی را در صدر برنامه‌های نوروز قرار داده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری 6 میلیون دانش‌آموز به عنوان همیار پلیس را از جمله این موارد برشمرد و ادامه داد: علاوه بر این 300 هزار کارت پیام‌آور ترافیک از سوی راهنمایی و رانندگی منتشر شده است که میان رانندگان اتوبوس، مینی‌بوس، کامیون و سواری‌های مسافربر توزیع خواهد شد و در صورت تخلف از سوی این رانندگان در مرحله اول این کارت توقیف خواهد شد .
به گفته سردار رویانیان تیم‌های ویژه کنترل سلامت در جاده‌ها و مبادی عبوری 16 استان مستقر شده‌اند که با حضور یک پزشک، یک تکنسین و یک پلیس سلامت رانندگان را کنترل می‌کنند، تا از اتفاقاتی که به دلیل بی‌توجهی به این نکته اتفاق می‌افتد جلوگیری شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین گفت: موتورسیکلت‌ها در ایام نوروز حق حضور در جاده‌های اصلی و ترانزیتی را ندارند و در سایر معابر نیز در صورتی که بدون کلاه ایمنی مشاهده شوند، قطعاً جریمه خواهند شد. همچنین در روزهای 28 و 29 اسفند ماه 85  و 12 و 13 فروردین 86  ممنوعیت تردد برای کامیون‌ها در تمام‌ جاده‌های کشور وجود دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در مورد تمهیدات ویژه برای کنترل جاده‌ها گفت: 400 دستگاه دوربین لیزرگان از قبل از تعطیلات در جاده‌های پرتردد به‌کار گرفته می‌شود و آزادراه تهران- اصفهان از 25 اسفند ماه سال جاری به دوربین‌های کنترل سرعت تجهیز می‌شود که بر این اساس با خودروهایی که بیش از 120 کیلومتر در ساعت در این محور تردد کنند برخورد شده و عکس آنها به‌صورت خودکار به در منازل رانندگان ارسال می‌شود.
در ایام نوروز علاوه بر 180 ایستگاه پلیس، 90 ایستگاه جدید در جاده‌ها مستقر خواهند شد که به گفته رویانیان مجموعاً 270 ایستگاه پلیس؛ به همراه 217 پاسگاه؛ 500 تیم گشتی و 1800 دستگاه موتورسیکلت در جاده‌های اصلی حضور دارند.
وی در ادامه گفت: امسال از سهمیه 5/2 میلیون پلاکی که قرار بود تخصیص یابد، 300 هزار پلاک نیز اضافه‌تر داده‌ایم، این در حالی است که نارضایتی شهروندان 40 درصد کاهش یافته است.
سردار رویانیان افزود: در سال 86 نیز پیشنهاد شده است 3 میلیون پلاک قدیمی باقی‌مانده یک‌جا تعویض شود که بدین ترتیب پلا‌ک‌های جدید در منازل شهروندان به آنها تحویل می‌شود.
به گفته وی در سال 86 جریمه الکترونیکی اجرایی شده و با به‌کارگیری یک‌هزار و 600 دستگاه PDA در سال آینده در تهران و جاده‌های منتهی به آن قبوض جریمه به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود.
کد خبر 17691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز