دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور آمریکا در اولین اظهار نظر رسمی درباره کنفرانس بغداد ، با ادعای اینکه ایران و سوریه باید تعهدات خود را برای کمک به عراق به انجام برسانند، باب تماس‌های بیشتر واشنگتن با آنها را باز دانست.

جرج بوش در جریان سفر به کلمبیا در جمع خبرنگاران که مهر خبر آن را منتشر کرد با تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران و سوریه مبنی بر حمایت از گروههای مسلح و شورشیان مدعی شد: اگر آنها واقعاً می‌خواهند برای برقراری ثبات در عراق کمک کنند، مواردی همچون توقف انتقال سلاح و یا انتقال بمبگذاران انتحاری به عراق وجود دارد که باید انجام دهند.

بوش نشست بغداد را سازنده ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که انگیزه و حرکت آن به جلسه آتی که انتظار می‌رود ماه آینده در ترکیه برگزار شود، منتقل گردد.وی گفت :  کاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا در جلسه بعدی به عنوان نماینده واشنگتن شرکت خواهد کرد.بوش خاطر نشان کرد: هم اکنون افراد به طور علنی برای کمک به عراق متعهد هستند و این امری است که بسیار مثبت است.

نشست آتی ایران و آمریکا

دفتر ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای به نقل از خلیل‌زاد، سفیر آمریکا در عراق از نشست آینده ‌آمریکا و ایران جهت بررسی امنیت و ثبات عراق خبرداد.

در بیانیه‌ دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است: پس از عیادت زلمای خلیل‌زاد از جلال طالبانی رئیس جمهور عراق در بیمارستانی در امان، خلیل‌زاد تاکید کرد: نتایج نشست با نمایندگان ایران در جریان کنفرانس بغداد مثبت بوده و طرفین تصمیم گرفتند تا با هدف تحکیم امنیت و ثبات در عراق و منطقه نشست دیگری را برگزار کنند.

در ادامه بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است: طالبانی از تلاشهای سفیر آمریکا جهت برگزاری نشست مشترک ایران و آمریکا تقدیر کرده و ابراز امیدواری نمود که این نشست‌ها در ایجاد امنیت و ثبات در عراق و منطقه تأثیرات مثبتی را برجای گذارد.

در این بیانیه به زمان و یا مکان برگزاری این نشست اشاره‌ای نشده است.

انتقاد القاعده

در همین حال به گزارش ایرنا گروههای مسلح عراقی وابسته به القاعده شاخه عراق از نشست امنیتی بغداد که روز شنبه هفته جاری برگزار شد انتقاد کردند.

سخنگوی گروهی موسوم به دولت اسلامی عراق گفت: نشست بغداد در جهت ایجاد دیواری امنیتی برای اسرائیل بوده است.

کد خبر 17662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز