یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیل ناشی از بارش شدید باران منطقه جنوبی کراسنودار روسیه را در خود غرق کرده و جان 144 نفر از ساکنان این منطقه را گرفته است.

روسیه

این سیل به صورت شبانه و بدون هشدار و آگاهی قبلی ساکنان آغاز شده و منجر به مرگ تعداد زیادی از شهروندان روسی شده‌است. بیشترین آسیبها به شهر کریمسک در منطقه نامبرده وارد آمده‌است.

تلویزیون روسیه تصاویر هزاران خانه‌ای را نشان داد که تقریبا در زیر آب غرق شده‌بودند. به گفته پلیس اکثر قربانیان افراد مسنی بوده‌اند که توانایی حرکت کردن نداشته‌اند.

در اثر وقوع این سیل هزاران نفر نیز ناپدید شده‌اند و این نگرانی وجود دارد آمار مرگ و میر بیشتر از آنچه تا کنون اعلام شده باشد. نیروهای اورژانس با هواپیما و هلی‌کوپتر از مسکو روانه این منطقه شده‌اند. در پی وقوع این سیل حمل و نقل نفت خام از نووروسیسک به حالت تعلیق درآمده است. همچنین سیستم حمل و نقل این منطقه نیز با قطع شدن ریل راه‌آهن متوقف شده‌است.

به گفته فرواندار منطقه سیل‌زده،‌ هیچ‌کس چنین سیلی را در تاریخ روسیه به یاد ندارد و طی 70 سال گذشته چنین پدیده‌ای در این کشور رخ نداده بود. بسیاری از کاربران روس شبکه‌های اجتماعی این سیل را با سونامی مقایسه کرده‌اند و عده‌ای مقامات روسی را متهم به پنهان کردن عمق فاجعه کرده‌اند.

کد خبر 176614
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز