گروه اقتصادی: محقق نشدن وعده‌های تأمین نهاده‌های تولید موجب تشدید روند تعطیلی مرغداری‌ها شده و مسئولان تلاش می‌کنند تا با واردات، قیمت مرغ را کاهش دهند.

روز گذشته سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی از توزیع بیش از 50هزار تن مرغ منجمد طی روزهای آینده در سراسر کشور خبر داده که تولید‌کنندگان از تنگناهای تأمین نهاده‌های تولید مرغ گلایه داشته و دستگاه متولی توزیع این نهاده‌ها کنجاله سویا و ذرت وارداتی را به مرغداری‌هایی تحویل داده‌اند که اصلا جوجه‌ریزی نداشته‌اند و در نهایت این نهاده‌ها با قیمت‌های هزار و 600تا هزار و 800تومان در بازار آزاد عرضه شده است.

کوتاهی شرکت پشتیبانی امور دام در واردات بموقع نهاده‌های تولید و نابسامانی توزیع این نهاده‌ها شرایطی را فراهم کرده که بسیاری از تولید‌کنندگان وزن پایین مرغ‌های تولیدشده به‌دلیل گرسنگی و کمبود دان را عامل افت تولید داخلی قلمداد می‌کنند. با وجود این، حسن رادمرد اعلام کرده که با توجه به کاهش تولید مرغ در کشور، توزیع مرغ‌های منجمد وارداتی با هدف تنظیم بازار و از بین بردن کمبود‌ها صورت می‌گیرد. وی با بیان اینکه اکنون حوزه توزیع با کمبود مرغ مواجه است، ابراز امیدواری کرده است تا با توزیع گسترده مرغ‌های وارداتی بخشی از کمبودها برطرف شود.

کد خبر 176542
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز