همشهری آنلاین: توری نوجوانی است که به عادتی بد اعتیاد دارد،‌ این اورانگوتان 15 ساله یک دهه است که در محل زندگی خود در باغ وحشی در اندونزی به سیگار کشیدن مشغول است.

اورانگوتان

اما قرار است این اورانگوتان عادت زشت خود را ترک کرده و سیگار را کنار بگذارد. مسئولان باغ‌وحش برای آغاز این روند تصمیم دارند توری را از معرض دید بازدیدکنندگانی که معمولا به سوی او سیگار می‌اندازند تا وی را در هنگام کشیدن سیگار تماشا کرده و یا از دمیدن دود سیگار به هوا و تکاندن خاکستر آن عکس و فیلم بگیرند،‌ دور کنند.

این جاندار رفتارهای انسان‌ها را تقلید می‌کند،‌ سیگار را میان دو انگشتش نگه داشته و پک محکمی به آن زده و دود آن را برای خوشحال کردن بازدیدکنندگان به بیرون می‌دمد. لیلی کریسدیانتو مدیر باغ‌وحش تارو جوروگ اعلام کرد این حرکت،‌ دور کردن توری از جمع با هدف محافظت از چهار اورانگوتان در حال انقراض باغ‌وحش انجام می‌گیرد.

اورانگوتان

انتظار می‌رود نتایج تست‌های پزشکی میزان آسیب‌های وارد شده به سلامت توری در اثر استفاده 10 ساله از سیگار را مشخص سازد. پس از آن پوششی بر روی قفس توری قرار خواهد گرفت و پس از آن وی به جزیره‌ای کوچک به دور از جمع انتقال داده خواهد شد. 

چندین باغ‌وحش مختلف در اندونزی درپی مرگ مرگ چندین حیوان از جمله مرگ زرافه‌ای که در اثر خوردن مقادیر زیادی زباله که توسط بازدیدکنندگان به سویش پرتاب می‌شد،‌ توپی 18 کیلوگرمی از پلاستیک در دلش ایجاد شده بود،‌تحت بازرسی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 176446
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز