جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

احساس پزشک بودن و سر در آوردن از دانش پزشکی و در نتیجه اظهار فضل پیرامون مشکلات پزشکی افراد، درست مثل فوتبال دانی و معماری و البته در صدر همه سیاست نزد مردم ماست.

این مورد اخیر یعنی اظهارنظر پزشکی البته از آن سه مورد دیگر یعنی، ساختمان‌سازی‌، فوتبال و سیاست خطرناک‌تر است، چرا که در این مورد، گاه نخستین اشتباه،آخرین اشتباه نیز می‌شود. در این مورد البته وقتی کار سخت می‌شود که نام‌ها نیز تخصصی و سخت می‌شود، مثل همین بیماری اخیر که قرار است در ستون نسخه طبیعت به آن بپردازیم.

التهاب جمود مفصلی مهره‌ها که در پزشکی به آن AS نیز گفته می‌شود شکلی از ورم مفاصل است که در طول ستون مهره‌ها ایجاد و به درد و احساس خشک شدن مهره‌ها منجر می‌شود. این بیماری که در بیشتر موارد ناحیه کمر را گرفتار می‌کند اگر درمان نشود خطر بروز ناتوانی دائمی حرکات پشت را دارد و التهاب مزمن آن می‌تواند غضروف‌های بین مهره‌ها را نیز تخریب کند. اما طب سنتی برای درمان این بیماری، بعد از سفارش به مراجعه نزد متخصصان مربوطه پیشنهاد‌هایی دارد که به آن می‌پردازیم. زنجبیل به خاطر اینکه حاوی نوعی آنزیم به نام زینجیبایین است و این آنزیم توانایی شکستن ساختار پروتئین‌ها را دارد، اثری ضد‌التهابی نیز دارد.

زنجبیل شگفت انگیز همچنین 12نوع آنتی‌اکسیدان دارد که می‌توانند مولکول‌هایی را که در ایجاد التهاب نقش دارند خنثی کنند. زنجبیل برخلاف داروهای شیمیایی ضد‌التهابی برای معده مشکل‌آفرین نخواهد بود. مصرف روزانه 400 تا 600 میلی گرم بروملایین با معده خالی نیز از طرف برخی از متخصصان طب مکمل برای جلوگیری از التهاب مفاصل توصیه می‌شود.

یکی از مهم‌ترین منابع طبیعی بروملایین، آناناس است. برخی از طبیعت درمانگران اعتقاد دارند رساندن کلسیم کافی به بدن همچنان که مانع از پوکی استخوان می‌شود به جلوگیری از بروز التهاب جمود مفصلی مهره‌ها نیز کمک می‌کند. بهترین منبع گیاهی کلسیم،گیاه تاج خروس است و گیاهان دیگری چون باقلا،شیرین بیان، مرزنگوش، آویشن، مرزه و ریحان از جمله دیگر منابع گیاهی کلسیم هستند.

کد خبر 176401
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز