جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

فتانه انفرادی: برای جوانان باید برنامه‌ریزی مناسب کرد تا آنها بتوانند استعدادها و خلاقیت‌های خودرا در زمینه‌های مختلف به شکل مطلوب بروز دهند.

این مطلب را دکترمحمد هادی ایازی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران در گردهمایی بزرگ اعضای کانون‌های جوانان محلات شهر تهران عنوان کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش کلیدی جوانان به‌عنوان آینده سازان کشوراشاره کرد و خطاب به جوانان گفت:

آینده متعلق به شماست و به‌دست توانمند شما رقم می‌خورد.وی گفت:جوانی موفق است که در جوانی بتواند از تمام پتانسیل‌های خود استفاده کند و قدر استعدادهایی را که خداوند به او داده است بداند.دکتر ایازی افزود:جوانان باید بتوانند خلاقیت‌ها و توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف بروز دهند و شهرداری تهران با ایجاد کانون‌های جوانان توانسته است این بستر را برای آنها فراهم کند.

وی گفت:جوانان تهرانی با حضوردر کانون‌های جوانان باید بتوانند بنابرذوق، سلیقه و علاقه خود در سطح محلات، مشارکت فعال و اثرگذار داشته باشند. معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران گفت:جامعه ما جامعه‌ای جوان است بنابراین باید برای جوانان برنامه‌ریزی کرد تا آنها بتوانند درعرصه‌های مختلف مشارکت فعال داشته باشند.وی همچنین به نقش ارزنده شهیدان اشاره کرد و از 200نفراز فرزندان شهدای عضو کانون‌های جوانان قدردانی کرد.

در حاشیه این گردهمایی، دکتر محمد مهدی گلمکانی، رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران نیز به خبرنگار همشهری گفت:متأسفانه هنوز مقوله سلامت در اولویت‌های اصلی کشورما قرارنگرفته و این درحالی است که درکشورهای توسعه یافته، سلامت جزو پنج اولویت اصلی است.دکترگلمکانی افزود:

سلامت یک نیاز اصلی است و توسعه واقعی با سلامت امکان پذیرخواهد بود و این امر تنها با همکاری‌های بین بخشی محقق می‌شود.رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران اظهارداشت:

شهرداری تهران باهدف سازماندهی و مشارکت فعال جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، کانون‌های جوانان را در تمام محلات شهر تهران راه‌اندازی کرده تا جوانان بتوانند درعرصه های مختلف بنا بر علاقه خود، استعدادهای خودرا بروز دهند چرا که معتقدیم که جوانان نقش سازنده‌ای در پیشرفت و آبادانی کشور دارند بنابراین باید باصبرو حوصله و استفاده از روش‌های مناسب و در خور و شایسته جوان ایرانی، جوانان را در همه حوزه‌ها مشارکت داد.

مهدی امیری، معاون اداره ارتقای سلامت اداره کل شهرداری تهران نیز به خبرنگار همشهری گفت:گردهمایی 20هزارنفر از اعضای کانون‌های جوانان محلات 22گانه شهر تهران، با هدف تجلیل از جوانان عضو این کانون‌ها برگزارشد.

وی هدف از راه‌اندازی کانون‌های جوانان در اداره کل سلامت شهرداری شهرتهران را استفاده از اندیشه و پتانسیل جوانان در اجرای برنامه‌های حوزه سلامت، افزایش مشارکت اجتماعی فعال جوانان و ارتقای سطح سلامت برای پیشگیری از ابتلا به آسیب‌های اجتماعی ذکرکرد.

امیری افزود:در حال حاضر، 374کانون جوانان با بیش از 21هزار عضو مشغول به فعالیت هستند که در این کانون‌ها سعی شده است از فکر، توان و نوآوری جوانان در عرصه‌های مختلف به شکل بهینه استفاده شود چرا که اعتقادداریم اگرازاستعدادهای جوانان به‌عنوان سرمایه‌های ملی و اجتماعی به شکل مطلوب بهره گرفته شود با آسیب‌های اجتماعی کمتری روبه‌روخواهیم بود.

گردهمایی بزرگ اعضای کانون‌های جوانان شهرداری تهران، روز چهارشنبه با حضور بیش از دو هزار نفر از اعضای کانون‌های جوانان در سالن همایش‌های برج میلادتهران برگزارشد.در این گردهمایی که باهمکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران، معاونت اجتماعی منطقه 14شهرداری تهران، کانون محلات شهرتهران و جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر برگزار شد، برنامه‌های متنوع فرهنگی اجراو علاوه برآن، از چند نفر از فرزندان شاهد و ایثارگرو دبیران فعال کانون‌های جوانان نیز تجلیل شد.

کد خبر 176363
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز