مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت با اعلام اینکه سن ازدواج در کشور هشت تا 10سال افزایش پیدا کرده است، اظهارداشت: هشت میلیون جوان ایرانی آماده ازدواج هستند.

دکتر محمداسماعیل مطلق افزود: سن ازدواج در کشور افزایش یافته و به‌طور میانگین از 21سال به 27سال رسیده است و وزارت بهداشت می‌خواهد این سن را به کمتر از 27سال کاهش دهد.مطلق با بیان اینکه سن بارداری در کشور حدود هشت تا 10سال افزایش پیدا کرده است، افزود:

بهترین شرایط برای بارداری زنان سن 20تا 30سال است و کشورهای غربی بهترین سن باروری را 25سال اعلام کرده‌اند؛ چراکه زنان در این سن بهترین شرایط آناتومیکی بدن را دارند و بهترین زمان برای تعامل با فرزندان محسوب می‌شود. وی اظهار داشت: فاصله فرزندآوری پس از ازدواج نیز طولانی شده که این مشکل دیگری است.

مطلق گفت: هم‌اکنون هشت میلیون جوان در کشور آماده ازدواج هستند و دولت، خانواده‌ها و خیران باید در امر ازدواج کمک کنند.وی خاطر نشان کرد: طی بررسی ها 14 درصد کودکان و نوجوانان که کم وزن هستند با دوران جنینی و مادر مرتبط بوده و طی مطالعات مشخص شد 30 درصد این مادران در دوران بارداری شیوه زندگی مطلوبی نداشتند.

کد خبر 176027
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز