همشهری آنلاین: یک خلبان سوری با جنگده میگ‌21 به اردن فرار کرد و از انگلیس پناهندگی گرفت که رسانه‌های سوری رژیم صهیونیستی را در پس پرده ربوده شده این هواپیما می‌دانند.

میگ

به گزارش مهر شبکه تلویزیونی الدنیا سوریه در گزارشی رژیم صهیونیستی را در پس پرده ربودن هواپیمای میگ سوریه و انتقال آن به اردن دانسته است.

شبکه تلویزیونی الدنیا سوریه در گزارشی در این باره آورده است: اردن علت تحویل ندادن هواپیما به سوریه را مشکلات لجستیکی می‌داند، اما در واقع هدف از کارشکنی اردنی ها اطلاع از ساختار این نوع از هواپیماها با توجه به ارتقای صورت گرفته بر روی آنهاست.

 در این گزارش آمده است: طرف‌های زیادی در کنار اردن منتظر رسیدن هواپیمای سوری برای اطلاع از اصلاحات انجام شده در ساختار آن بودند و جنجال موجود درباره جدایی خلبان سوری پوششی برای عملیات جاسوسی به نفع اسرائیل بوده است.

 الدنیا بیان کرده است: اسرائیل نگران ارتقای هواپیماهای سوری است برای همین منظور به کشورهای دوست خود پناه برده است تا آن را یاری کنند و از ساختار هواپیماها آگاه شود.

 در این گزارش آمده است : حماده، خلبان فراری، پول زیادی در ازای خیانت خود و تحویل هواپیما برای اهداف جاسوسی دریافت کرده است و اعطای پناهندگی سیاسی انگلیسی‌ها به وی نشان دهنده این است که این اقدام کاملا از قبل طراحی شده بوده است.

 شایان ذکر است که "حسن مرعی حماده" خلبان سوری با هواپیمای خود به اردن پناهنده شد. اردنی‌ها قبلا اعلام کرده بودند که هواپیما را پس می دهند، اما تاکنون به وعده خود عمل نکرده‌اند.

کد خبر 175871
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز