همشهری آنلاین: به اعتقاد شهردار تهران منتظر واقعی کسی است که در جامعه اختلاف نیندازد بلکه آن را به سمت وحدت دعوت کرده و جامعه را از فضای تهمت، غیبت و بداخلاقی دور کند.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمدباقر قالیباف که شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در حسینیه مکتب العباس(ع) در منطقه 19 حضور یافته بود در سخنانی با بیان این مطلب و تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) گفت: یکی از نکاتی که همواره در کنار شعائر اسلامی به آن تاکید شده است درک درست و دقیق معارف اسلامی است و بحث انتظار در فرهنگ شیعه هم از جمله موضوعات مهم در معارف اسلامی است.

وی افزود: همان طور که قبل از انقلاب اسلامی نمونه اش را زیاد دیده ایم عده ای بر این باور بودند که در عصر غیبت لازم نیست مسلمین و شیعیان با حکومت های ظلم و جور مبارزه کنند تا زمینه ظهور منجی عالم بشریت فراهم شود. آن ها متاسفانه انتظار را اینگونه تعبیر می کردند و می گفتند انتظار زمانی به پایان می رسد که جامعه پر از ظلم و جور باشد.

قالیباف با بیان اینکه آن ها مخالف حرکت جامعه به سمت یک نظام اجتماعی مبتنی بر اسلام و فرهنگ اهل بیت (ع) بودند ، تصریح کرد: اما بخش عمده ای از افرادی که شناخت دقیقی از انتظار و و فرهنگ انتظار داشتند بر این باور بودند که در عصر غیبت جامعه نیازمند این است در مسیری حرکت کند که با مبارزه با ظلم و جور و جاری کردن اسلام در جامعه زمینه ظهور را فراهم کند.

شهردار تهران درتعریف منتظر واقعی اظهار داشت : منتظر واقعی کسی است که خود یک صالح مصلح باشد و علاوه بر اینکه خود انسانی وارسته است تلاش کند تا جامعه را هم به سمت اصلاح پیش ببرد.

وی در ادامه با اشاره به ایام شهادت شهید بهشتی از این شهید والامقام به عنوان یکی از مصداق های قطعی صالح مصلح بودن یاد کرد و گفت : او انسانی بود که با شناخت لازم با ظلم ، جور ، کفار و در راس آن ها با منافقان مبارزه کرد و بعد با کینه آن ها به شهادت رسید.

قالیباف ادامه داد : شهید بهشتی تلاش می کرد تا یک اسلام واقعی را در ابعاد نظری و عملی شکل دهد و در همین راه در حین این که ظالمان را در مبارزات خود از گردونه قدرت خارج کرد و طاغوت را سقوط داد مبارزه ای جدی هم با منافقین داشت. حتما مبارزه با منافقین به مراتب سخت تر از مبارزه با کفار است زیرا منافقین افرادی ظاهرالصلاه هستند، نماز می خوانند، روزه می گیرند، نمازجمعه می روند، قرآن می خوانند، در هیئات مذهبی شرکت می کنند و حتی ممکن است مدیر باشند.

شهردار تهران در ادامه به کلام حضرت علی (ع) از قول نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده اند منافق کسی است که دروغ بگوید، خلف وعده کند، در امانت خیانت کند و در واقع می تواند مسلمان باشد ولی این ویژگی ها را داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید در این ماه عزیز از خداوند بخواهیم تا ما را در زمره منتظران واقعی آن حضرت قرار دهد، خاطرنشان کرد : منتظر واقعی کسی است که در جامعه ناامیدی را از بین ببرد، خدمت صادقانه به جامعه داشته باشد، در کارآمدی دین در اداره جامعه تلاش کند و اگر مسئولیتی بر عهده دارد بتواند آن را با کمترین اشکال پیش ببرد.

قالیباف اضافه کرد : شهید بهشتی بر این باور بود تا زمانی که عدالت اخلاقی در جامعه شکل نگیرد ، عدالت قضایی ، عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی که همه به دنبال استقرار آن ها در جامعه هستیم ، مستقر نخواهد شد.

کد خبر 175636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز