شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۳
۰ نفر

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در دیدار با مراجع عظام در قم از اتفاق عظیمی که در تپه‌های عباس‌آباد تهران در حال انجام است خبر داد.

شهردار تهران در توضیح آنچه در اراضی عباس‌آباد پایتخت در حال وقوع است به مراجع عظام تقلید در قم گفت که تپه‌های عباس‌آباد به بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی جهان اسلام (57 کشور اسلامی) تبدیل می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از مراکز فرهنگی‌ای که قرار است در بیش از یک‌میلیون مترمربع بنای تپه‌های عباس‌آباد ساخته شود، مرکز علوم قرآنی با 70‌هزار مترمربع وسعت و 60‌هزار مترمربع بناست، گفت: عملیات احداث مرکز علوم قرآنی در تپه‌های عباس‌آباد با معماری زیبا به اتمام می‌رسد.

به گفته قالیباف، تپه‌های عباس‌آباد قرار است به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود. شهردار تهران تأکید کرد: اراضی ‌عباس‌آباد قابلیت پذیرایی از جشنواره‌های بزرگ فرهنگی و اجتماعی در سطح کشورهای اسلامی را دارد.

شهردار تهران همچنین در بازدیدی که از پروژه‌های اراضی عباس‌آباد داشت از فعالیت‌های صورت گرفته ابراز رضایت کرد و گفت: تفرجگاه‌های این منطقه تابستان امسال افتتاح می‌شوند.

قالیباف همچنین از مدیران این پروژه تقدیر کرد و گفت: اراضی عباس‌آباد با توجه به وسعت و حجم پروژه‌های گستره و منحصر‌به‌فرد آن نه تنها به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی کشورکه به‌عنوان عظیم‌ترین مجموعه فرهنگی جهان اسلام هدف‌گذاری شده است.

وی تأکید کرد: این اراضی تنفسگاه پایتخت هستند و به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز تفرجگاهی و گردشگری شهر تهران نیز از اهمیت ویژه برخوردارند.

به گفته شهردار تهران«پروژه اراضی عباس‌آباد از چنان وسعتی برخوردار است که درصدد برآمدیم در راستای ایجاد مدیریت یکپارچه در این اراضی، از رهبر معظم انقلاب که همواره با جدیت، پیشرفت پروژه‌های این منطقه را پیگیری کرده و می‌کنند، درخواست کنیم با تشکیل هیأت امنا برای راهبری این طرح ملی موافقت کنند».

قالیباف همچنین بر افتتاح سریع‌تر پروژه‌های در حال اجرا در این اراضی و گشوده شدن فضای اراضی عباس‌آباد برای استفاده تمامی شهروندان در تابستان امسال تأکید کرد.

کد خبر 175628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز