همشهری‌آنلاین: رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه قطعا مسائل سیاسی بر ارز تاثیر دارد، تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم نرخ رسمی ارز را بالا ببریم و بگوییم با نرخ آزاد یکی شده، بلکه سعی ما این است که نرخ دلار بازار را به سمت خود بکشیم.

دکتر محمود بهمنی در مورد نرخ ارز گفت: ما نمی‌خواهیم نرخ رسمی دلار را بالا ببریم و بگوییم این نرخ با نرخ آزاد دلار یکی شده، این کاری ندارد اما تمام سعی ما این است که بازار را به سمت خود بکشیم و این را هم در دستور کار خود داریم.

رئیس کل بانک مرکزی با طرح این سوال که آیا وقتی امروز که نرخ ارز 1226 تومان است، با یک مقاله نرخ آزاد دلار 150 تومان افزایش می‌یابد این تقصیر بانک مرکزی است؟ افزود: ما برای واردات کالا هر میزان که ارز نیاز باشد تخصیص می‌دهیم. ما امروز مشکل ارز نداریم. چرا که درآمدهای ارزی ما از مصارف ارزی ما بیشتر است.

بهمنی در این مورد به ایسنا گفت: کل واردات ما 71 میلیارد دلار و کل درآمدهای نفتی ما 100 میلیارد دلار در سال است و اگر درآمدهای ناشی از صادرات غیرنفتی و غیردولتی را حساب کنیم هم این رقم درآمدها به 140 میلیارد دلار می‌رسد.

وی متذکر شد: بنابراین ما در اعطای تسهیلات ارزی برای واردات کالا مشکل نداریم اما بحث نقل‌وانتقال است که به هر ترتیب ان‌شاءالله حل می‌کنیم.

کد خبر 175531
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز