همشهری‌آنلاین: رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه کاهش اونس جهانی طلا نشأت گرفته از اعلام کاهش نرخ بیکاری در آمریکا و بالا رفتن ارزش دلار است گفت: افزایش نرخ دلار آمریکا در بازار به خاطر محدودیت‌های ارزی و افزایش تقاضا است.

محمد کشتی‌آرای در پاسخ به این سؤال که دلیل کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی و افزایش نرخ دلار آمریکا در بازار غیررسمی ارز چیست؟ افزود: پس بحران اقتصاد جهانی در سال 2008 که باعث شد قیمت طلا افزایش یابد علائم آرامش و ثبات اقتصاد جهانی مشاهده می‌شود و بر همین اساس شاهد بالا رفتن ارزش دلار و به نسبت کاهش قیمت طلا هستیم.

وی ادامه داد: آمارهای اقتصاد جهانی نشان می‌دهد نرخ بیکاری در آمریکا کاهش یافته است و وقتی نرخ بیکاری کاهش می‌یابد یعنی وضعیت اقتصاد آمریکا رو به بهبود است و ارزش دلار در حال بالا رفتن است.

کشتی آرای گفت: دو دلیل بالا رفتن ارزش دلار و کاهش نرخ بیکاری دلیل اصلی نزول قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

به گفته وی، طی 10 روز گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی حدود 60 دلار کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه طلا با بیان اینکه با توجه به کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی باید قیمت انواع سکه نیز کاهش می‌یافت به فارس گفت: قیمت طلا و سکه در بازار داخلی برعکس بازار جهانی طلا عمل کرده است بطوریکه در طول یک هفته حدود 50 هزار تومان قیمت سکه بهار آزادی تقویت شده است.

دلیل افزایش نرخ دلار در بازار غیر رسمی

وی افزود: بالا رفتن نرخ دلار آمریکا در بازار غیر رسمی این روزها تنها دلیل افزایش قیمت سکه در بازار داخلی است.

وی با بیان اینکه قیمت اونس جهانی طلا به خیلی از مسائل و پارامترها به خصوص بحرانهای آنی بستگی دارد، گفت:افزایش نرخ دلار آمریکا در بازار غیررسمی به دلیل محدودیت‌های ارزی، افزایش تقاضا به خاطر افزایش مسافرت‌ها و فعل و انفعالات رخ داده و رواج‌ کارهای تجاری است.

کد خبر 175530
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز